احیا فرهنگ های اصیل و قدیمی هویت بخش است

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون گفت: احیا فرهنگ های اصیل و قدیمی و گسترش آن در جامعه برای نسل جدید هویت بخش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، علی معینی در بازدید از اقامتگاه‌های تاریخی تیران با اشاره به نقش گردشگری در هویت بخشی و ایجاد اقتصاد سالم اظهارکرد: بحران هویت و بی توجهی به سنت های اصیل و ناب یکی از چالش های اجتماعی عصر کنونی است که منجر به ناامیدی و بروز ناهنجاری های اجتماعی در بین جوانان و نوجوانان شده است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون افزود: احیا فرهنگ های اصیل و قدیمی و گسترش آن در جامعه برای نسل جدید هویت بخش بوده که این اقدام از طریق توسعه گردشگری و بازدید از آثار تاریخی و برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری رقم می خورد.

وی ادامه داد: رویدادهای فرهنگی و هنری علاوه بر توسعه فرهنگ های ناب و با ارزش زمینه ساز استعداد شناسی نسل جدید خواهد بود و آنان را به جامعه معرفی می کند.

 

معینی با بیان اینکه ابعاد مختلف گردشگری و وجود بسترهای مناسب در بقاع متبرکه و مساجد، نقاط تاریخی و بافت قدیمی می تواند محلی برای برگزاری رویدادهای مناسبتی و فرهنگی باشد، تصریح کرد: تعامل هنرمندان با سرمایه گذاران بخش گردشگری علاوه بر رونق این بخش به تعمیق فرهنگ قدیمی و ترویج آن کمک می کند.

 

وی خاطرنشان کرد: نامگذاری یک هفته به نام شهرستان تیران و کرون و یک روز با عنوان روز فرهنگی تیران می تواند ارزش ها و شخصیت های مهم این خطه را معرفی و از طرفی هم موجب نشاط اجتماعی می شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون با بیان اینکه چنین نامگذاری در سال های گذشته صورت گرفته اما در اجرای برنامه های آن غفلت شده، یادآورشد: نامگذاری ایام به نام یک شهر موجب رونق فرهنگی و هنری خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: پنجم اسفندماه روز ایثار و شهادت شهرستان تیران و کرون نامگذاری شده که این زمان فرصتی برای معرفی رشادت ها و دلاوری های مردم در حفظ ارزش ها و میهن شده و هر ساله برای آن برنامه هایی برگزار می شود.

به اعتقاد معینی روز فرهنگی هم می تواند فرصتی برای گسترش فرهنگ های ناب و احیا سنت های اصیل باشد و این چنین مناسبات فرهنگی و هنری به اقتصاد گردشگری کمک می کند.

کد خبر 1266481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha