دهه کرامت فرصتی برای تحقق تمدن نوین اسلامی/ مجالس مذهبی باید محفلی برای جهاد تبیین باشند

حجت‌الاسلام محمدخواه، دهه کرامت را ظرفیت و فرصت بزرگی برای تحقق تمدن نوین اسلامی و افزایش وحدت بین مذاهب اسلامی دانست و گفت: اهل سنت به پیروی از بزرگان فقهی خود ارادت و محبت خاصی به امام صادق(ع) دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، حجت‌الاسلام هادی محمدخواه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج در جلسه ستاد شئون فرهنگی این شهرستان که به مناسبت برنامه‌ریزی برنامه‌های شوال و دهه کرامت برگزار شد،  تصمیم گیری‌های ستاد شؤن فرهنگی را حائز اهمیت دانست و این ستاد را ظرفیتی مهم برای حفظ اصالت و سلامت برنامه‌های مذهبی عنوان کرد.

 

 

وی ایام ولادت و شهادت بزرگان دین و مناسبت‌های دینی را فرصت خوبی برای تبیین جایگاه و شخصیت و سیره معصومین(ع) دانسته و  در ادامه بر این نکته تاکید کرد که هر هیات مذهبی و مناسبت دینی باید به یک محفل و سنگری برای جهاد تبیین تبدیل شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خواه ضمن برشمردن آسیب‌های مجالس دینی و مذهبی بر انجام این گونه از مراسمات براساس عقلانیت و پرهیز از افراط و تفریط و دوری از خرافه‌ها و بدعت‌ها تاکید کرد و از جمله وظایف ستاد شئون فرهنگی را مقابله با این امور دانست.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج در ادامه مناسبت‌ها و مراسم‌های پیش‌رو را ظرفیت و فرصت بزرگی برای تحقق تمدن نوین اسلامی و افزایش وحدت بین مذاهب اسلامی دانست و عنوان کرد: اهل سنت به پیروی از بزرگان فقهی خود ارادت و محبت خاصی به امام صادق(ع) دارند.

 

در ادامه این نشست اعضای جلسه در خصوص اجرای مراسم.ها در مناسبت‌های پیش‌رو نکاتی را بیان و در پایان تصمیماتی برای اجرای بهتر برنامه‌های مذهبی مصوب شد.

کد خبر 1266531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha