بیجار منطقه هدف بنیاد علوی/اشتغال دغدغه اصلی مردم

خاوئی گفت: پس از بررسی‌های میدانی بنیاد علویی در منطقه گروس، شهرستان بیجار به عنوان منطقه هدف مشخص شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از  کردستان، وحید خاوئی با اشاره به اینکه شهرستان بیجار منطقه هدف بنیاد علوی است اظهارکرد: تصمیم نهایی بنیاد مستضعفان بر این شد که در طرح های پیشرفت و آبادانی، شهرستان بیجار منطقه هدف معرفی و ثبت شد.

 

وی افزود: موضوع اشتغال در شهرستان بیجار یکی از دغدغه‌های مهم مسئولین است و با کاهش فرصت‌های شغلی متاسفانه مهاجرت جوانان افزایش پیدا کرده است که بخشی از این به کمبود زیر ساخت های عمرانی باز می گردد.

 

مدیرعامل بنیاد به اهمیت اشتغالزایی اشاره کرد و بیان داشت: در حوزه راه های روستایی هم کمک‌های خوبی را خواهیم داشت و بخصوص  تمرکز ما بر روی اشتغالزایی بر اساس ظرفیت مناسب قطب گندم است.

 

خاوائی فرش بافی را از دیگر فرصت های بسیار مهم و ارزشمند در شهرستان بیجار دانست و عنوان کرد: از دیگر ظرفیت‌های شناسایی شده در شهرستان بیجار، ایجاد فرصت در حوزه فرش بافی است که هنرمندان ماهری در شهر و روستا وجود دارد اما متاسفانه بی مهری های زیادی به فرش آهنین وارد شده است.

 

وی  در ادامه به ظرفیت بسیار مهم  ارزشمند گردشگری و بوم گردی در شهرستان بیجار اشاره کرد و گفت: باید از این فرصت در راستای توسعه شهرستان استفاده کرد و نهایت بهره را برد.

 

مدیر عامل بنیاد علوی با تاکید بر اینکه هر نوع فعالیت در منطقه را با مشارکت مردمی به بهره برداری خواهیم رساند بیان کرد: قطعا با حضور مردم و بودن در کنار ما می‌توان به نتیجه مطلوب رسید و موجب توسعه و آبادانی شهرستان شد.

 

وی افزود: بنیاد علوی با استفاده از الگوی پیشرفت ایرانی و اسلامی خدمات خود را در چهار محور عمران، زیرساخت اشتغال، سلامت و فرهنگ در منطقه هدف خلاصه می‌کند.

 

خاوئی تصریح کرد: نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در بیجار با اجرای این الگو که روح آن زنده کردن مشارکت‌های مردمی در حکمرانی‌های اجتماعی است فعالیت خود را شروع کرد و پس از تثبیت الگو از منطقه خارج می‌شود تا مردمی که پس از پنج سال مشارکت و کار قرارگاهی توانمند شدند، نهاد را خودگردان کنند.

 

به گفته مدیرعامل بنیاد علوی، برنامه‌های محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان در مناطق هدف طرح آبادانی و پیشرفت، طی یک دوره سه تا پنج سال خواهد بود.

کد خبر 1266540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha