رمان «سطح آلفا» با موضوع عرفان های کاذب در قم، نقد و بررسی شد

رمان «سطح آلفا» نوشته خانم سفانه الهی که با موضوع نقد عرفان های کاذب نگاشته شده در حوزه هنری قم مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، در چهل و چهارمین عصرانه داستان که در حوزه هنری استان قم برگزار شد، رویا حسینی مجری- کارشناس این نشست ضمن معرفی اجمالی این اثر که به همت نشر معارف و با موضوع عرفان های کاذب چاپ شده است، اظهار داشت: شخصیت اصلی رمان، برهان، دانشجوی فلسفه و شاعر است که دلبسته‌ی دختری از شاعران نشریه شعر دانشگاه می‌شود. دختر در یک موسسه قدرت ذهن مشغول به کار است و می‌خواهد بیماری صرع خواهرش را با انرژی درمانی، درمان کند. برهان برای شناخت بیشتر گلناز، وارد ماجراجویی و پرسش‌گری از روش‌های تمرکز و قدرت ذهن می‌شود.

 

در ادامه سفانه الهی ، نویسنده‌ی کتاب گفت: موسسات و دوره‌های قدرت ذهن، موفقیت، یوگا و … بطور گسترده وارد فضای عرفانی می‌شوند و در پی دادن راهکار برای رسیدن افراد به آرامش هستند.

 

وی بیان داشت: بنده برای نگارش این رمان در بسیاری از این دوره‌ها شرکت کرده و کتب و مقالات مرتبط با آنها را مطالعه کرده‌ام تا بتوانم به شکلی  ملموس جهان‌شان را درک نموده و مضمون داستانی خود را در حقانیت عرفان اسلامی خلق کنم.

 

غلامحسین صدیقی به عنوان منتقد نیز در این نشست گفت: این رمان در ژانر رئالیسم جادویی قرار می‌گیرد و راوی دانای کل محدود آن، با هوشیاری انتخاب شده و به محتوای اثر کمک می‌کند.

 

وی افزود: یک طرف رمان، اوستا ابراهیم کفاش شخصیت پردازی شده که کفش طی طریق الی الله را پای آدم‌های داستان می‌کند تا آنها را بسمت خدا توجه دهد. و در طرف دیگر مستر آرمین را داریم که با نیاز به آرامش مردم، تجارت می‌کند. این تقابل موجب ساخته شدن داستان شده است.

کد خبر 1266554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha