بیش از ۲۰۰ مقاله علمی به پنجمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی ارسال شد

حجت الاسلام برجی گفت: بیش از ۲۰۰ مقاله علمی به پنجمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری جذب شده که از دانشجویان و طلاب ۱۰ ملیت مختلف بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت الاسلام یعقوب علی برجی امروز (پنجشنبه 21 اردیبهشت) در مراسم اختتامیه پنجمین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در گرگان گفت: این کنگره بین المللی با ۱۰ عنوان برگزار شده که یکی از این عناوین ارائه ادبیات حقوق بشر اسلامی در برابر ادبیات حقوق بشر آمریکایی و برملا کردن چهره واقعی مدعیان دروغین حقوق بشر است.

 

دبیر علمی پنجمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه  مقام معظم رهبری افزود: نقض داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی حقوق بشر و مقابله نظری و ساختاری به لحاظ تمدنی با حقوق بشر دو محور اصلی این کنگره است.

 

وی ادامه داد: برای برگزاری این کنگره ۲۱ ریز محور و حدود 12 مجموعه ریز محور داشته ایم که ساختار علمی همایش یک کمیته علمی دارد و 21 نفر از اساتید حقوق و حقوق بین‌الملل  در این کمیته علمی هستند.

 

حجت الام برجی گفت: این اساتید از دانشگاه جامعه المصطفی، دانشگاه قم، علامه طباطبایی و گلستان هستند.

 

وی اظهارداشت: کمیته های تخصصی در 5 محور و 10 کارگرئوه، کارهای هلمی این کنفرانس را انجام دادند.

 

دبیر علمی پنجمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه  مقام معظم رهبری افزود: در بخش دستاوردها و مقالات علمی، بیش از 200 مقاله علمی جذب شده است که از دانشجویان و طلاب 10 ملیت مختلف بوده است.

 

وی گفت: از بین مقالات رسیده، با بررسی های صورت گرفته تعدادی به عنوان مقالات برتر انتخاب شدند.

 

حجت الاسلام برجی خاطرنشان کرد: قبل از برگزاری این کنگره، 40 پیش نشست در کشورهای مختلف از جمله هند و افغانستان برگزار شد و سعی شده این پیش نشست ها همه محورهای همایش را نشان دهد.

 

رئیس جامعه المصطفی العالمیه واحد گرگان نیز با خیر مقدم به مهمانان حاضر در این کنگره بین المللی، گفت: مهمانانی از کشورهای لبنان، مصر، سوریه، یمن، ترکیه، بحرین، روسیه، افغانستان، تاجیکستان و تونس در این کنگره بین المللی حضور دارند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکمال حسینی افزود: این کشورها نقض حقوق بشر آمریکایی را چشیده اند و در این راستا نیز سخنرانی می کنند.

 

کد خبر 1266566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha