مریوان از قطب‌های گردشگری مذهبی است/ پیش‌بینی تردد ۳۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از مرزباشماق در سال‌جاری

احمدی گفت: مریوان از قطب‌های گردشگری مذهبی است که تردد بیش از ۷۶ هزار زائر در اربعین سال قبل گویای این ادعاست و امسال باید به عدد ۳۰۰ هزار زائر مذهبی از مرز باشماق به اربعین برسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، اسماعیل احمدی فرماندار مریوان در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: مریوان از مناطق گردشگری غرب کشور است که استقبال شایان توجهی توسط گردشگران از این شهرستان انجام شد که در سال‌جاری بیش از یک میلیون گردشگر از مریوان بازدید کردند.

 

وی رسیدن به اعداد آرمانی از لحاظ پذیرش گردشگر را نیازمند تلاش بیشتر خواند و افزود: جذب همین تعداد گردشگر از اول عید نوروز تا عیدفطر امسال بیانگر تلاش ادارات متولی است اما افزایش این ظرفیت نیازمند همراهی رسانه‌ها برای معرفی جاذبه‌های گردشگری مریوان است.

 

وی مریوان را مرکز فرهنگی کردستان دانست و بیان کرد: وجود علما،ادبا و بزرگانی که در این منطقه پرورش یافته‌اند مریوان را به مراکز فرهنگی تبدیل کرده است.

 

فرماندار مریوان یادآور شد: مریوان از قطب‌های گردشگری مذهبی است که تردد بیش از ۷۶ هزار زائر در اربعین سال قبل گویای این ادعاست و امسال باید به عدد ۳۰۰ هزار زائر مذهبی از مرز باشماق به اربعین برسیم.

احمدی تصریح کرد: گردشگری کشاورزی نیز در مریوان جزو جذابیت‌های گردشگری است و عسل ایران می‌تواند این ظرفیت را ایجاد کند و باید مریوان را به عنوان قطب تولید انگور سیاه معرفی کنیم.

 

وی به گردشگری ورزشی مریوان پرداخت و گفت: برگزاری مسابقات پاراگلایدر از چهار کشور دنیا در مریوان از جاذبه‌های گردشگری این شهر به شمار می‌رود.

 

وی برگزاری مسابقات تکواندو دختران با حضور ۱۰ استان کشور را از افتخارات مریوان خواند و افزود: مریوان آمادگی برگزاری مسابقات ملی تکواندو بانوان را دارد.

 

فرماندار مریوان برگزاری اردوهای راهیان نور در مریوان را از دیگر جذابیت‌ها و اقدامات پرمخاطب مریوان خواند و تصریح کرد: هر ساله مریوان میزبان کاروان راهیان نور در مناطق مرزی این شهرستان است.

 

کد خبر 1266573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha