اعزام بیش از یک هزار زائر از استان قزوین به سرزمین وحی

سلیمی گفت: یک هزار و ۱۰۵ نفر از استان قزوین در قالب هفت کاروان به سرزمین وحی اعزام می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، بشیر سلیمی- مدیرکل حج و زیارت استان قزوین-امروز (پنجشنبه 21 اردیبهشت) در دیدار با دست اندرکاران حج و زیارت استان قزوین بیان کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته یک هزار و 105 نفر از استان قزوین در قالب هفت کاروان از پنجم خرداد سال جاری به سرزمین وحی اعزام می شوند.

 

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین ادامه داد: آموزش و یادگیری مسائل مرتبط با انجام فریضه حج از جمله مسائل مهمی است که حجاج با فراگرفتن آن یک حج مقبول می توانند داشته باشند از این رو دوره های ویژه آموزشی در قالب جلسات آموزشی توجیهی به زائران پیش از عزیمت و پس از آن با هدف آمادگی روحی و ذهنی زائران انجام می پذیرد.

 

وی عنوان کرد: سفر نورانی عمره و حج یك فرصت استثنایی در زندگی مسلمان ها محسوب می‌ شود و میلیون ها انسان مشتاق در آرزوی این سفر به سر می‌برند، اینكه انسان میزبانش خدا باشد و مرقد حضرت خاتم الانبیاء (ص) و 6 معصوم را در مدینه منوره زیارت كند توفیق بزرگی است.

 

سلیمی اعلام کرد: در تمامی مراحل این سفر پرفضیلت زیارتی، مدیران باید با سعه صدر و صبر و تحمل در برابر برخی تلخی ‌ها و ناملایمات که به طور طبیعی با آن مواجه می شوند، با تدبیر و درایت برخورد کنند

 

وی خاطر نشان کرد: خدمت در کاروان‌های زیاری داری اجر و پاداش بسیاری است و جنبه های معنوی خاضی دارد، در انتخاب افرادی که در این جایگاه خدمت می کنند هم باید توجه و اهتمام ویژه ای داشت.

 

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین تأکید کرد: اگر بهترین کارها را برای زائری انجام دادیم، حق نداریم بر او منتی داشته باشیم زیرا خداوند به ما این توفیق بزرگ را داده است که در خانه او حضور یافته و خدمتگزار زائرانش باشیم.

 

وی یادآور شد: خداوند مدال خدمتگزاری به زائران را به شما عطا کرده و شما که بارها به سفر معنوی حج مشرف شدید این فرصت را قدر بدانید و شکرگزار آن باشید تا این راه به روی شما بسته نشود.

 

کد خبر 1266594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha