نشست زندگی و سیره امام جعفر صادق(ع) در ایالت ویرجینیای آمریکا برگزار شد

نشست زندگی و سیره امام جعفر صادق(ع) به مناسبت شهادت ششمین اختر تابناک ولایت و امامت در مسجد امام مهدی(عج) در شهر اسکندریه ایالت ویرجینیای آمریکا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شفقنا العربی، با نزدیک شدن به سالروز شهادت ششمین اختر تابناک ولایت و امامت امام جعفر صادق(ع)، مسجد امام مهدی(عج) در شهر اسکندریه یکی از شهرهای معروف ایالت ویرجینیای آمریکا نشستی درباره زندگی و سیره امام جعفر صادق(ع) با حضور جمعی از مومنان برگزار کرد.

 

در این نشست به جنبه‌های مختلف زندگی امام صادق(ع)  و نقش مهم امام(ع) در شناساندن آموزه‌های واقعی محمدی به مسلمانان در دوره بنی امیه که برای محو اسلام در طول حکومت شان تلاش کردند، پرداخته شد.

 

یکی از سخنرانان این نشست گفت: زندگی امام صادق(ع) ویژگی‌های فراوانی دارد که بارزترین آنها این بود که امامت امام صادق(ع) پس از سقوط حکومت بنی امیه و آغاز حکومت عباسی(ع) شروع شد. امام (ع) از این شرایط در راه گسترش علم و تاسیس مدارس برای نشر فرهنگ اصیل اسلامی استفاده کرد.

 

وی افزود: این دوره اگرچه دشوار بود، اما ثمرات بزرگی در گسترش معارف الهی و اصول انسانی به بار آورد تا امت اسلامی به رشد و تعالی خود بازگرداند.

 

اسکندریه شهر مستقل در منطقه مشترک المنافع ایالت ویرجینیا در ایالات متحده آمریکا است که در در امتداد کرانه غربی رودخانه پوتوماک تقریبا در 11 کیلومتری از جنوب مرکز شهر واشنگتن ، دی سی واقع شده است. مرکز اسلامی و مسجد امام مهدی(عج) به عنوان یک مرکز مذهبی و خیریه شیعه در سال 2010 میلادی تاسیس شده است.

 

امام جعفر بن محمد صادق(ع)، ششمین امام شیعیان اثنی عشری در مدینه متولد شد. وی به مدت 34 سال امامت شیعیان را برعهده داشت که با با خلافت پنج خلیفه آخر اموی یعنی از هشام بن عبدالملک به بعد و دو خلیفه نخست عباسی سفاح و منصور دوانیقی هم‌زمان بود. امام صادق(ع) فعالیت علمی بسیاری نسبت به دیگر امامان شیعه به دلیل ضعف حکومت اموی داشت. بیشتر روایات اهل بیت(ع) از امام صادق(ع) است، به همین دلیل مذهب شیعه امامی را مذهب جعفری نیز می نامند.

 

امام صادق به دستور منصور داونیقی و براثر مسمومیت در سن 65 سالگی به شهادت رسید. این امام همام در قبرستان بقیع در کنار قبر پدرش امام باقر و امام سجاد و امام حسن مجتبی(ع) به خاک سپرده شده است.

کد خبر 1266623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha