انگیزه الهی؛ پشتوانه ما در انقلاب است/ جمهوری اسلامی با تکیه بر قدرت دفاعی و نظامی خود استقلال کشور را حفظ کرده است

خرازی با بیان اینکه پشتوانه ما در انقلاب و جنگ انگیزه الهی است، گفت: انگیزه ایرانیان در کسب قدرت انگیزه الهی است که معیارهای آن در قانون اساسی و عمل به آن را رزمندگان با ایثارگری در جبهه های مبارزه با استکبار و حمایت از مظلومان انجام دادند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، کمال خرازی، وزیر اسبق امور خارجه و رییس شورای راهبری در همایش بین‌المللی نظم جدید جهانی با بیان اینکه نظم جدید جهانی در پی تغییر توازن قوا رخ می دهد، گفت: بعد از فروپاشی شوروی تغییراتی در توازن  قوا رخ داد و تحولاتی دیگر در سطح منطقه و بین الملل در حال رخ دادن است.

 

 

خرازی افزود: امروز هر کشوری که قدرتی دارد در این توازن قوا در حال تلاش است که نقش بالاتری را ایفا کند، کشورهای مستقل با این نظم توافق ندارند بلکه به دنبال نظمی هستند که حقوق ملتها به درستی در آن پاسخ داده شود.

 

 


وزیر اسبق خارجه با بیان اینکه یکی از منابع بزرگ قدرت، قدرت نظامی و دفاعی است، اظهار داشت: با این مولفه کشورها استقلال خود را حفظ می کنند و این قدرت موجب رشد و توسعه آنها است و بدون شک این موضوع از منابع قدرت بوده و جمهوری اسلامی در احراز این قدرت خون های زیادی داده است.

 

 

رییس شورای راهبردی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی در جنگ هشت ساله رزمندگان هونهای زیادی دادند و در نهایت به پیروزی رسیدند  در این جنگ تمام قدرت‌ها از رژیم بعث دفاع کردند اما با رهبری هوشمندانه رهبر انقلاب جمهوری اسلامی در برابر این تجاوز مقاومت کرد و بعد از احراز هویت با توسعه منابع دفاعی تجهیزاتی ساخت که از نظر دقت و سرعت اعجاب انگیز است.

 

 

وی گفت: خوشبختانه جمهوری اسلامی با تکیه بر قدرت دفاعی و نظامی خود استقلال کشور را حفظ کرده است.

 

 


خرازی یادآور شد: در کنار این قدرت قدرت‌های علمی، فناوری، سیاسی، سیاست خارجه، رسانه‌ای و قدرت نفت وجود دارد که باید احراز شود تا یک کشور بتواند در سطح بین‌المللی ابراز وجود کند و منابع خود را تثبیت کند در حقیقت ترکیبی از قدرت‌ها است که موجب جایگاه بالای کشورها می شود.

 

 


وی با بیان اینکه شوروی در قدرت فضایی روزی بالاتر از آمریکا بود خاطر نشان کرد: شوروی قدرت ساختن افکار عمومی و اقتصادی نداشت و به همین دلیل نتوانست با آمریکا مقابله کند و از هم فرو پاشید.

 

 

وی با بیان اینکه چین از نظر قدرت دفاعی بلامنازع است اظهار کرد: چین تا سالها هیچ گاه تلاش نکرد در رقابت با آمریکا ابراز وجود جدی کند و اخیرا با توانایی های اقتصادی و علم و فناوری و قدرت نرم مقابله و رقابت خود را با آمریکا بروز می دهد در حدی که به قدرت سخت و نیمه سخت اکتفا نکرده و به قدرت نرم وارد شده است و باید بگوییم چین در حوزه اجتماعی با تاکتیک به جنگ آمریکا رفته است.

 

 

خرازی تصریح کرد: آنچه باعث فائق آمدن یک قدرت بر دیگران است ترکیب قدرتهای سخت، نیمه سخت و نرم است. کره شمالی با داشتن سلاح های هسته‌ای دارای قدرت است اما از نظر دیپلماسی و رسانه ای و اقتصادی نمی تواند با قدرتهای بزرگ دنیا رقابت کند.

 

 


وی یادآور شد: ما نصرت الهی را در انقلاب اسلامی و تک تجربه کردیم و گامهایی برداشتیم که به پیروزی رسیدیم. ماجرای ورود امام ره از پاریس به تهران و خاطرات ذکر شده از آن دوران و انتقال امام ره به بهشت زهرا س که همگی به خواست خداوند و به شکل منظم انجام شد و ساواک ردپای امام ره را در تهران را گم کرد و این چیزی جز نصرت الهی نیست. امام ره به تهران رسیدند و انقلاب اسلامی آغاز و امروز در اختیار ملت ایران است.

 

 

وی گفت: انگیزه ایرانیان در کسب قدرت انگیزه الهی الهی است که معیارهای آن در قانون اساسی و عمل به آن را رزمندگان با ایثارگری در جبهه های مبارزه با استکبار و حمایت از مظلومان انجام دادند و این انگیزه الهی است و پشتوانه ما در انقلاب اسلامی و جنگ انگیزه الهی است. امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بر پایه های الهی قوی هستند و این امر به برکت حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی است و این قدرت لازمه استقرار جمهوری اسلامی است و فراتر از آن باید از نظر قدرت اقتصادی، سیاسی، علمی و فناوری برتری خود را نشان دهیم تا اهداف قانون اساسی محقق کنیم.

 

 

وی گفت: یک بلوغ در منطقه در حال شکل گیری است و زمان نزاع در منطقه گذشته و باید منطقه آباد و پرقدرت ساخت که لازمه آن همکاری های منطقه ای است، امیدواریم بدون دخالت بیگانگان ساز و کاری فراهم شود که موجبات سربلندی کشورهای منطقه فراهم شود.

کد خبر 1266636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha