رونمایی از کتاب بهجت الفقه / لزوم تدریس سخنان آیت الله بهجت فومنی در دانشگاه و مدارس

عباسی با بیان اینکه شخصیت برجسته آیت الله بهجت(ره) به نسل جدید انتقال داده شود گفت : سخنان و آثار به جا مانده از این عالم ربانی در دانشگاه و مدارس تدریس شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت ، اسدالله عباسی امروز ( پنج شنبه ۲۱ اردیبهشت ) در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت حضرت آیت الله بهجت (ره) فومنی اظهار کرد: آیت الله بهجت فومنی این عارف و مرجع جهان اسلام در سیره زندگی خود به زندگی دنیوی اهمیت زیادی نمی‌داد.

استاندار گیلان با بیان اینکه بازگو کردن ویژگی‌های این مرجع عالیقدر مورد توجه قرار گیرد این عالم ربانی به نسل جدید معرفی شود گفت : تحقق امر نقش بسزایی در اولویت روحیه ایمان نسل جدید دارد .

عباسی به ویژگی‌های شخصیتی آیت الله بهجت اشاره کرد و افزود : بهجت فومنی اسوه کاملی از تقوا و عارفی ساده زیست بود، به واسطه سیره ممتاز عملی همواره بین مردم ایران و مسلمانان جهان محبوبیتی وصف ناپذیر داشتند.

استاندار گیلان تصریح کرد : دشمنان انقلاب اسلامی برای کمرنگ کردن نقش معرفت دینی و ایمانی در نسل جدید از ترفنده های بسیاری بهره بردند اما موفق نخواهند شد.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه مجموعه سخنان آیت الله بهجت جمع آوری و تدوین شود خاطر نشان کرد:بایستی ویژگی‌های و آثار این عارف گرد آوری و در مدارس و دانشگاه به زبان ساده تدریس شود.


عباسی اظهارکرد: رسانه‌ها، صدا و سیما و مجموعه‌های فرهنگی نقش بسیار مهمی در اشاعه فرهنگ ایرانی اسلامی در جامعه داشته و برای تحقق این امر باید سیره عملی حضرت آیت الله بهجت (ره) بیش از پیش شناسانده شود.

وی این مرجع بزرگ را چراغ راه هدایت همگان دانست و اذعان کرد: ایشان در طول عمر با برکت خود سبب خدمات زیادی به جهان اسلام شدند.

شایان ذکر است ؛ در پایان این نشست از کتاب بهجت الفقه «مجموعه سخنرانی‌های مراسم‌های استانی حضرت آیت الله بهجت فومنی (ره)» رونمایی شد.

کد خبر 1266656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha