نهادهای فرهنگی باید کمک حال پلیس باشند

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: دوستداران انقلاب نباید پلیس را تنها بگذارند و نهادهای فرهنگی، از جمله حوزه و دانشگاه باید به کمک پلیس بیایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمد علی آل هاشم» امروز در مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه نیروی انتظامی مهم ترین رکن اعمال حاکمیت و پایه اصلی شکل گیری نظم و امنیت در جامعه است، گفت: این نیرو علاوه بر وظایف قانونی، بر اساس مبانی فقه، بخشی از ترویج دینی را برعهده دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز افزود: بسیاری از کشورها از حکومت برای رسیدن به هدف های سیاسی خود استفاده می کنند اما در اسلام، حکومت هدف نیست بلکه ابزاری است که از آن برای تربیت و هدایت انسان ها و رسیدن آنها به سعادت استفاده می شود.

وی ناهنجاری های جامعه را ۲ نوع اعلام کرد و گفت: ناهنجاری های سازمان یافته و غیرسازمان یافته در جامعه وجود دارد که در مورد نوع اول، مجلس و قوه قضاییه موضوع را رصد می کنند و در مورد بخش دوم که بیشتر از روی ناآگاهی و لجبازی است اقدامات لازم باید انجام شود و در این مسیر، دوستداران انقلاب نباید پلیس را تنها بگذارند و نهادهای فرهنگی، از جمله حوزه و دانشگاه باید به کمک پلیس بیایند.

آل هاشم بیان کرد: باید راه های ارتباط با این قشر از جامعه که تحت تاثیر رسانه های بیگانه قرار گرفته اند بررسی شود و تغییر ساختار فراجا که با عنایت رهبر معظم انقلاب و پیشنهاد فرماندهی کل صورت گرفته در همین راستاست.

وی افزود: این تغییر ساختار، مبدا تحول و نقطه عطفی برای توسعه امنیت و توسعه زیرساخت ها و رشد کمی و کیفی فراجا شده و تحول، پویایی، چابکی و چالاکی و خدمت گزاری به مردم از ویژگی های آن است. به نمایندگی از مردم آذربایجان شرقی، حمایت خود را از تلاش ها و تدابیر فرماندهی کل نیروی انتطامی اعلام می داریم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم از فرمانده جدید استان خواست تا با تعامل با دستگاه های استانی، بهره گیری از شیوه های مدیریتی متناسب با نیازهای مردم و بکارگیری نخبگان در علوم و دانش روز، در تامین آسایش و امنیت و برخورد با مخلان امنیت و هنجارشکنان، مقتدر تر از قبل اقدام کنند و در تجهیز پلیس به تجهیزات پیشرفته و توجه به عرصه های هوش مصنوعی، پهپاد و رباتیک، گام بردارد و یگ گام جلوتر از خلافکاران باشد.

کد خبر 1266663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha