امام صادق (ع) نقشه راه زیست سعادتمندانه شیعه و جهان بشریت را به زیبایی تبیین کردند

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه امام صادق (ع) نقشه راه زیست سعادتمندانه شیعه و جهان بشریت را به زیبایی تبیین کردند، گفت: امام صادق (ع) مرزهای فکری را تبیین و در حوزه‌های اعتقادی، اسلام ناب را معرفی کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری، امام جمعه موقت تهران امروز (جمعه ۲۲ اردیبهشت) در خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: در این زمان می توان برای شناخت بهتر ایشان بهره برد. ایرانیان در این ایام با برگزاری محافل و مجالس مذهبی؛ ارادت خود را به ساحت معصومین (ع) ابراز می کنند.

 

 

وی با تصریح این مطلب که مرور انتظارات امام صادق(ع) از مهمترین کارکردهای چنین مناسبتی است، گفت:‌ ایشان نقشه راه زیست سعادتمندانه شیعه و جهان بشریت را به زیبایی تبیین کردند.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه امام صادق (ع) مرزهای فکری را تبیین و در حوزه‌های اعتقادی، اسلام ناب را معرفی کردند، گفت:‌ ایشان در حوزه‌های گوناگون مرزهای دانش را توسعه دادند. امام صادق(ع) سازماندهی درونی امت اسلامی و انسجام داخلی شیعیان را در دستور کار داشتند و با سرمایه گذاری در این مسیر چارچوب فکری دارای قواعد فقهی و نظم اجتماعی را در دسترس پیروان خود قرار دادند.

 

 

وی در ادامه خطبه های نماز جمعه تهران با بیان اینکه مهار تورم و رونق تولید از مسایل مهم کشور است، تصریح کرد: گرانی در کشور حال مردم را بد کرده است؛ مسکن از یک کالای زیستی به کالای سرمایه ای تبدیل شده است و گرانی بیش از اندازه آن کمر مستاجرها را می شکند. همه باید روی این موضوع تمرکز کنند تا زمینه رفع آن را فراهم آوردند.

 

 

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از خطبه های امروز نماز جمعه تهران به تحولات منطقه و موضوع فلسطین اشاره کرد و گفت: چشم امید به نیروهای مقاومت اسلامی است و تسلیح غزه و کرانه باختری که دستور کار جبهه مقاومت به ویژه ایران بوده کار را به نقطه های قابل توجه و پیروزی بخشی رسانده است.

 

 

وی با بیان اینکه صهیونیست ها گرفتار انفعال شدیدی هستند، ادامه داد: اوضاع داخلی رژیم صهیونیستی روز به روز بدتر می شود و با توجه به شرایط منطقه وظیفه همه امت اسلامی است که از جریان مقاومت فلسطین حمایت کنند.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری همچنین با اشاره به برگزاری سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: این یک رویداد بزرگ در حوزه کتاب و کتابخوانی و نشر است و با استقبال گسترده ای از سوی مردم مواجه می شود.

 

 

وی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه کتاب فرصتی برای ایجاد توجه عمومی به موضوع کتاب و کتابخوانی است، گفت: کتاب حتی با وجود میدان داری رسانه های جدید جایگاه خود را دارد و کتابخوانی باید به یک فرهنگ عمومی در جامعه ما تبدیل شود.

 

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خطبه های نماز عید فطر گفت: رهبر انقلاب راهبردهای پیش روی امت را بیان کردند. موضوعی که مورد توجه است موضوع تقویت اراده ملی است چرا که دشمن تضعیف اراده ملی را در دستور کار خود قرار داده است و ایجاد گسل های داخلی را برنامه ریزی کرده است از این رو در شرایط کنونی باید بیشتر از قبل مراقب گفتار و رفتار خود باشیم و ائمه نماز جمعه نیز باید مراقب اظهارنظرهای خود باشند؛ نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی نیز باید مراقبت باشند چرا که جامعه ظرفیت ابتلا به این حواشی را دیگر ندارد و همه باید پای کار حل مسایل کشور باشند.

 

 

 

 

 

کد خبر 1266718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha