نماز جمعه بزرگترین دانشگاه دینی و فرهنگی است

ماموستا رستمی گفت: نماز جمعه بزرگترین دانشگاه دینی و فرهنگی و از عبادات بزرگ برای انسان‌ها به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، ماموستا فایق رستمی امام جمعه شهرستان سنندج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار کرد: سفر مقام معظم رهبری در اردیبهشت ۸۸ به کردستان از برکات زیادی برخوردار بود و امروز سالروز سفر مقام معظم رهبری به کردستان است که همچنان شاهد برکات این سفر هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه مصوبات سفر معظم‌له به کردستان تحولات ارزشمندی را در این استان به ارمغان آورد، افزود: کردستان سرشار از امکانات و ظرفیت‌های مختلف خدادادی، انسانی، معادن طلا و ظرفیت مرزی است که در صورت بکارگیری درست، به توسعه استان می‌انجامد.

 

امام جمعه سنندج با بیان اینکه مسئولان باید بستر کار و شغل را برای جوانان فراهم کنند، بیان کرد: با بکارگیری ظرفیت‌های موجود، می‌تواند زمینه اشتغال هزاران جوان را فراهم کند و در راستای رونق اقتصادی استان موثر واقع شود.

 

ماموستا رستمی بر استفاده موثر از ظرفیت‌های خدادادی استان و بهره‌گیری از توان نخبگان و جوانان این مرز و بوم تاکید کرد.

 

وی تصریح کرد: قرآن کریم در کنار توجه به مسائل دینی به سایر بخش‌های زندگی جامعه بشری نیز تاکید دارد و در تمام زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، علمی و غیره برای جامعه بشریت برنامه دارد.

 

امام جمعه سنندج اضافه کرد: اتحاد، همدلی و مهربانی انسان‌ها به هم مورد تاکید قرآن کریم است و انسان برای آن ارزش والایی برخوردار است.

 

ماموستا رستمی همچنین امنیت را بزرگترین سرمایه کشور و هر جامعه‌ای خواند و گفت: آرامش و امنیت امروز جامعه ما مدیون خون شهدا و از خودگذشتگی نیروهای نظامی و انتظامی است و باید قدردان آنها باشیم.

 

وی گفت: نماز جمعه بزرگترین دانشگاه دینی و فرهنگی و از عبادات بزرگ برای انسان‌ها به شمار می‌رود و مومنان برای شرکت در آن باید کسب و کار خود را تعطیل کنند و در این آئین معنوی شرکت کنند.

کد خبر 1266738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha