عزم مسئولان برای مبارزه با فساد نباید کوتاه باشد

حجت الاسلام محمدیان با تاکید بر اینکه عزم مسئولان برای مبارزه با فساد نباید کوتاه باشد، گفت: به فرمایش رهبری باید مبارزه را به دست افراد سالم و امانتدار سپرد و مبارزه با فساد باید با ظرافت و دقت انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام محمد محمدیان_ امام جمعه سنگر امروز(جمعه، ۲۲ اردیبهشت) با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: دسته جات عزاداری و سوگواری برای موسس مذهب جعفری به جهت تعظیم شعائر الله در سطح بخش سنگر برقرار خواهد شد.

وی گفت: در زمانه ای که طاغوتیان همه برنامه ریزی هایشان برای این است که مظاهر فساد را در جامعه بیشتر نشان دهند، نشان دادن مظاهر تعظیم شعائر دین ثوابش از هر کار دیگری بیشتر است.  

محمدیان با بیان اینکه کارهای خوبی در دولت آقای رییسی از نظر عمرانی شکل گرفته است، به اقدامات خوبی که در پل سروندان، پل خمام رود، تعریض و روکش جاده سنگر به رشت، روکش جاده سنگر به اسلام آباد و...  انجام شده اشاره و آنها را قابل تقدیر دانست.

وی همچنین از تصمیمات خوبی که با تلاش نمایندگان مردم شریف در مجلس شورای اسلامی در مورد شهرستان شدن سنگر در حال انجام است، خبر داد و افزود: بسیاری از گلایه ها و کم کاری ها مانند سایت زباله سراوان، ارثی است که از دولت های گذشته باقی مانده و باید بپذیریم که غالب مسئولین ما مسئولین خوبی هستند.

محمدیان در ادامه در خصوص اژدهای هفت سر فساد اقتصادی که بسیار مورد تاکید و توجه مقام معظم رهبری است بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمان هشت ماده ای را در سال 80 مطرح کرده بودند که در آن عزم جدی برای حل معضل فساد بود که در این سال ها زیاد به آن پرداخته نشد وگرنه ما خیلی از مشکلات امروز را نداشتیم.

وی با تاکید بر اینکه عزم مسئولان برای مبارزه با فساد نباید کوتاه باشد، خاطر نشان کرد: به فرمایش رهبری باید مبارزه را به دست افراد سالم و امانتدار سپرد و مبارزه با فساد باید با ظرافت و دقت انجام شود.

محمدیان اضافه کرد: بارها شده در بزنگاه های یک فساد بزرگ، مسائل کوچکی را مطرح می کنند که ذهن مردم جامعه را به آن سمت منحرف کنند تا کسی متوجه آن دزدی بزرگ نشود.

وی فساد اصلی را فسادی دانست که در بانک های خصوصی اتفاق می افتد و گفت: برای مثال وامی که به کارمندانشان می دهند بیشتر از وامی است که به ازدواج جوانان در یک سال تعلق می گیرد، این چنین دردی را باید بلند فریاد زد.

محمدیان با تاکید بر اینکه در امر ترویج مبارزه با فساد نباید تبعیض قائل شد گفت: اگر پشت هر ثروتی، قدرت نباشد نمی توان نامش را مافیا گذاشت.

وی بر ضرورت حل سریع مشکلاتی همچون دلار، مسکن و بانک ها در دولت رییسی تاکید کرد و افزود: گرچه شاید پشت بعضی از دزدی ها اسم ها و اشخاص بزرگی باشند ولی نباید برای آن ها تبعیض قایل شد چرا که این اموال برای مسلمین است و باید برای مسلمین خرج شود.

محمدیان همچنین در ادامه خواستار ورود وزارت اطلاعات در طرح هادی روستاها و تغییر کاربری ها شد و اظهار کرد: گر چه باید معلول ها را حل کرد اما اگر نگاه به علت ها نداشته باشیم، به خطا رفته ایم.

وی به گلایه جامعه متدین نسبت به بی حجابی ها اشاره و خاطر نشان کرد: این گلایه درست است اما قرآن به ما یاد داد که در داستان آدم و حوا در مقابل ابلیس و طمع چیزی که خداوند آنرا حرام کرده بود و به جان آنها انداخته شد چگونه پس از چشیدن آن سیب، زشتی هایشان نمایان شد، اکنون این زشتی هایی که در جامعه می بینیم نیز سرمنشا و علتی دارد که باید آن علت را یافت.

کد خبر 1266741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha