مسابقات مدها متان بزرگترین رویداد قرآنی بچه های مسجد است

حجت الاسلام نجمی پور گفت: مسابقات مدها متان برگرفته از آیات قرآن و بزرگترین رویداد قرآنی بچه های مسجد است.

حجت الاسلام احمد نجمی پور در گفتگو با خبرنگار شبستان از خراسان جنوبی اطهار کرد: مسابقات مدها متان برگرفته از آیات قرآن و بزرگترین رویداد قرآنی بچه های مسجد است.

 


امام جمعه سربیشه هدف از برگزاری این مسابقات را توجه به مساجد به عنوان پایگاه اصلی فعالیت‌های قرآنی، ترویج معارف قرآن در جامعه، تحکیم پیوند مردم با قرآن و مسجد و کشف استعدادهای قرآنی جوانان و نوجوانان اعلام کرد.

 

وی افزود: این مهم در شهرستان سربیشه هم در حال فعالیت است و مسابقات مدها متان برای تحقق جذب جوانان به مساجد و آشنایی با قرآن و عترت در حال برگزاری است.

 


امام جمعه سربیشه به مسئله حجاب اجباری و اختیاری در فضای مجازی گریزی زد و گفت: شرایط زیست اجتماعی نسل جوان در کلان شهرها تغییر کرده و این تغییرات به سرعت توسط رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به خورد نسل جوان داده می شود.



حجت الاسلام نجمی پور با اشاره به تغییرات نسلی که اتفاق افتاده و تمرکز دشمن با جنگ نرم علیه اعتقادات و باور جوانان ادامه داد: برای خنثی کردن توطئه دشمنان بهترین کار تبیین قرآن و عترت و مأنوس شدن جوانان در فضایی صمیمی با قرآن است.

 


وی با بیان اینکه جوانان انعطاف پذیر بوده و نیاز به محبت و توجه دارند، یادآورشد: باید رابطه و ارتباط ما با جوانان ارگانیک باشد نه دینامیک؛ با برخورد خشن نمی توان جوانان و نوجوانان را جذب کرد. پیامبر اکرم(ص) هم در زمان خود با رفاقت با اصحاب، کار خود را شروع و با آنها ارتباط برقرار کردند.

 


حجت الاسلام نجمی پور با بیان اینکه می‌توان با مشارکت جوانان در عرصه‌های ورزشی، فوتبال، کوهنوردی، والیبال و ... قشر جوان و نوجوان را جذب کرد، خاطرنشان کرد: باید به جوان و نوجوانان بها داد و راه بها دادن به این اقشار مساجد، عترت و قرآن است.

 


وی به اجرای طرح رحله (حفظ قرآن) در شهرستان سربیشه اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح جوانان ۱۳ تا ۲۰ سال می‌توانند طی ۴۵ روز اقدام به حفظ سه جز قرآن کنند.

 


امام جمعه سربیشه تأکید کرد: باید پیوند جوانان و دانش آموزان از مدرسه به مسجد، مسجد به پایگاه و پایگاه به دانشگاه‌ها را داشته باشیم در حالیکه در این زمینه خلأ وجود دارد و ارتباط بین دانش آموز، دانشجو  در بین راه قطع می شود.

 


حجت الاسلام نجمی پور یادآور شد: برای جذب نسل جوان باید مدل تربیتی شبکه ای و تشکیلاتی درست کرد و این مهم نیاز به کار فرهنگی دارد.

 


وی در ادامه به بحث حجاب در رسانه ملی اشاره کرد و گفت: متأسفانه بانوان با حجاب را چهره‌های کم برخوردار و افراد بد حجاب یا بی حجاب را شیک پوش نشان می‌دهد و متأسفانه جوان از این‌ها الگو می‌گیرد.

 


به گفته وی پهن کردن فرش قرمز برای بانوان بی حجاب، کار نهادهای فرهنگی را سخت‌تر می‌کند.

 


امام جمعه سربیشه به برگزاری مسابقات مدها متان اشاره کرد و گفت: این مسابقات بسته کاملی بوده و شامل تلاوت نور، اذان، مکبری، قرائت نماز و ... است و باید بر روی آن با وجود اهمیت ارتباط نسل جوان و ... با مساجد سرمایه گذاری کرد.


حجت الاسلام نجمی پور از راه‌های مهجوریت قرآن به ارتباط و برگزاری مسابقات مدها متان توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره و خاطرنشان ساخت: باید این طرح با کمک مساجد، مدارس، رسانه ها، جلسات اولیا و مربیان و ... در جامعه و برای عموم مردم برای شناسانده شود.

 

 


 

کد خبر 1266796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha