خراسان جنوبی میزبان دومین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار

دومین جشنواره ملی عكس میراث ماندگار خراسان جنوبی با هدف معرفی جاذبه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی- در جلسه هماهنگی برگزاری دومین جشنواره ملی عكس میراث ماندگار اظهار کرد: در تمام دنیا از صنعت گردشگری در راستای رونق اقتصادی استفاده می شود و باید تلاش شود از نعمت داشتن جاذبه های غنی تاریخی و گردشگری و صنایع دستی، برای جذب کردشگران داخلی و خارجی استفاده کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه در تمام آثار تاریخی استان خراسان جنوبی، اصالت دین و مذهب دیده می شود، افزود: این مهم نشان دهنده اصالت و بنیه اعتقادی مردم استان است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان جنوبی مهمترین دستاورد برگزاری جشنواره ملی عکس ماندگار را جذب گردشگردان خارجی و داخلی عنوان کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه از آثار منتخب در سطح ملی و بین المللی به معرفی استان کمک می کند.

 

وی تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی را ملزم به همکاری در برگزاری این جشنواره ملی کرد و ادامه داد: این مهم به شناسایی و معرفی جاذبه‌های تاریخی شهرستان‌های مختلف استان نیز کمک می‌کند.

 

هادی شاه‌وردی- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی- هم گفت: معرفی جاذبه‌های تاریخی، آیین‌ها، آداب ‌و رسوم، صنایع‌دستی، مشاغل سنتی پویا، آثار طبیعی و همچنین طبیعت زیبای استان از جمله اهداف برگزاری دومین جشنواره ملی عكس میراث ماندگار خراسان جنوبی است.

 

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در سه بخش معماری میراث ‌فرهنگی و آثار تاریخی، صنایع‌دستی و مردم ‌شناسی و طبیعت و گردشگری برگزار می‌شود، یادآور شد: در این جشنواره میزبان 55 عکاس برتر ملی، بومی و بین‌المللی خواهیم بود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه این جشنواره به مناسبت هفته میراث ‌فرهنگی برنامه‌ ریزی شده و یکی از برنامه‌های متنوع به مناسبت این هفته خواهد بود، گفت: فراخوان جشنواره از 21 اردیبهشت‌ماه انتشار یافته و عکاسان تا 30 اردیبهشت‌ماه برای ثبت‌نام و ارسال رزومه در سایت اداره کل به نشانی https://sk.mcth.ir/miras-mandegar-register فرصت دارند.

 

شاه وردی با بیان اینکه شروع جشنواره روز جمعه 5 خردادماه است، گفت: عکاسان به مدت چهار روز از جاذبه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان عکاسی خواهند کرد.

 

وی با تأکید بر اینکه روز سه‌شنبه 9 خردادماه اختتامیه جشنواره برگزار می شود، خاطرنشان کرد: آثار توسط داوارن مطرح کشور «افشین بختیار، سعید محمودی ازناوه، دکتر امیرعلی جوادیان، بردیا سعادت  و دکتر محمدعلی بیدختی» داوری می‌شوند.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1266845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha