جریان شعر و ادب می تواند در تبیین سیره رضوی پرفروغ باشد

سعیدی زاده با بیان اینکه دوران ۲۰ ساله امامت امام رضا علیه السلام زوایای مختلفی برای این تبیین دارد؛ گفت: جریان شعر و ادب می تواند در تبیین ابعاد وجودی آن حضرت به شدت پرفروغ باشد‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ مرتضی سعیدی زاده، شنبه شب (۲۳ اردیبهشت) در آیین اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره بین المللی شعر رضوی فارسی گفت: شهر کرمان و این جشنواره بیش از ۲۸ سال جریان شعر را در کشور راهبری می کند.

 

 

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام انگیزه الهی سیدجوادجعفری، بنیان گذار جشنواره شعر رضوی و مدیرعامل سابق بنیاد را در استمرار این جشنواره مورد توجه قرار داد و ابراز امیدواری کرد: این جشنواره باعث توسعه فرهنگ رضوی باشد.

 

 

وی ادامه داد: رسالت دستگاه‌های فرهنگی نظام تبیین جریان مجاهدت مجاهدان اسلام از صدر اسلام تا کنون است که به محکم شدن اراده مردم در هماوردی تمدن انقلاب با جبهه کفر بیانجامد و ما نیاز داریم در شرایط کنونی به جریان تبیین به صورت جدی بپردازیم و بنیاد امام رضاعلیه السلام در ماموریت خود جهاد تببین گسترش و تحکیم نظام امامت و ولایت را با محوریت امام هشتم تعریف کرده است.

 

 

سعیدی زاده با بیان اینکه دوران ۲۰ ساله امامت امام رضا علیه السلام زوایای مختلفی برای این تبیین دارد اما متاسفانه ۵ سال آن تبیین شده که آن هم کامل نیست؛ گفت: به سیره سیاسی، مبارزاتی، علمی، تربیتی و... کم پرداخته شده و جریان شعر و ادب می تواند در تبیین ابعاد وجودی این شخصیت برجسته جهان اسلام به شدت پرفروغ باشد‌.

 

 

وی تصریح کرد: برای ادامه این جریان به تلاش همه شعرا و ادبا و جریان شعری کشور نیاز داریم.

کد خبر 1266855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha