فرهنگسازی مهمترین اصل در خصوص اجرای طرح جوانی جمعیت است

حیدری بابیان اینکه فرهنگسازی مهمترین اصل در خصوص اجرای طرح جوانی جمعیت است گفت: این طرح یکی از برنامه های مهم مسئولان است که با برگزاری جلسات و نشست ها تقویت می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری در نشست ساماندهی امور جوانان این استان اظهار داشت: فرهنگسازی مهمترین اصل در خصوص اجرای طرح جوانی جمعیت است.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این طرح یکی از برنامه های مهم مسئولان است که با برگزاری جلسات و نشست ها تقویت می شود.

 

حیدری ابراز کرد: اقدامات خوبی در خصوص جوانی جمعیت در استان انجام شده است اما کافی نیست و باید برنامه‌ها و اقدامات بیشتری در رابطه در دستور کار قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور و روسای قوا روی این موضوع عنایت و تاکید ویژه‌ای دارند و به تبع آن باید برای تحقق این اهداف در استان برنامه‌های بیشتری تدوین و به مرحله اجرا برسد.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: اولین موضوع، مباحث فرهنگی است که متولیان فرهنگی و آموزشی باید روی این موضوع تمرکز بیشتری داشته باشند.

 

حیدری با اشاره به تدوین برش دستگاهی طرح جوانی جمعیت در استان، اظهار داشت: هریک از دستگاه‌ها در نشست بعدی برنامه‌های مربوطه را تشریح و گزارشی از اقدامات انجام شده را ارائه دهند.

 

حیدری اشتغال جوانان را از موضوعات مهم مرتبط با جوانی جمعیت عنوان کرد و افزود: با توجه به نرخ بالای بیکاری در استان می‌طلبد تا با ایجاد اشتغال و فرصت شغلی برای جوانان موانع فراروی ازدواج آنها را از میان برداشت که در این خصوص رسالت دستگاه‌هایی نظیر صمت، شهرک‌های صنعتی، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی بیش از سایر دستگاه‌هاست.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر چه در خصوص کاهش نرخ بیکاری و اعطای تسهیلات اشتغالزایی در سال گذشته عملکرد خوبی داشتیم اما می‌طلبد این روند رو به رشد با قوت بیشتری در سال جاری ادامه پیدا کند.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به طرح جهش مسکن در دولت سیزدهم، تصریح کرد: با این طرح می‌توان یکی از موانع اصلی جوانان که ناتوانی در خصوص تامین مسکن است را برطرف کرد و این مهم در استان با جدیت در حال پیگیری است و استان رتبه نخست را در طرح نهضت ملی مسکن به خود اختصاص داده است و نخستین واحدها خرداد امسال افتتاح و به متقاضیان واگذار می‌شود.

 

حیدری حرفه‌آموزی را از دیگر امور مهم در خصوص اشتغال جوانان و در نهایت اجرای قانون جوانی جمعیت دانست و گفت: همچنین می‌طلبد برای هر یک از طرح‌های عمرانی استان پیوست فرهنگی تهیه شود.

 

کد خبر 1266876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha