معاون استاندار کرمان دستگاه ها را موظف به ارائه گزارش عملکرد از اجرای قانون جمعیت کرد

همه دستگاه های اجرایی باید از تکالیف قانونی که سال گذشته در خصوص مسئله جمعیت به عهده داشتند؛ گزارش بدهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ علی بیگ زاده،  ظهر یکشنبه (۲۴ اردیبهشت) در قرارگاه استانی جمعیت و خانواده، مسئله جمعیت را برای کشور  حیاتی و نیروی انسانی را استراتژیک ترین منبع برای اهداف لازم در یک کشور عنوان کرد.

 


 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمان افزود: منابع انسانی خوش‌فکر، کشور را به اوج بالندگی خود می رساند.
 

 

 

وی با اشاره به تهدیدات کاهش جمعیت در کشور و دغدغه های مقام معظم رهبری در این زمینه، خاطرنشان کرد: این مسئله یعنی در آینده جوان فعالی که بتواند در تولید و توسعه و شکوفایی گام بردارد کم خواهیم داشت که خطری برای کشور است.

 

 

بیگ زاده گفت: ما برخوردار از مواهب الهی، ذخایر و معادن و حتی استان نخبه‌پرور هستیم؛ تصریح کرد: اما کسانی که می توانند از این مواهب استفاده کنند و کشور را در تراز جمهوری اسلامی نگه دارند، جمعیت جوان است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: روند کنونی زاد و ولد کشور را به سمت پیری می برد لذا همه دستگاه های اجرایی باید از تکالیف قانونی که سال گذشته در خصوص مسئله جمعیت به عهده داشتند؛ گزارش بدهند و دانشگاه ها و حوزه های علمیه آموزش در این مسئله را جدی بگیرند.

 

 

حجت الاسلام مسلم وافی، روحانی یزدی معروف که صاحب ۱۳ فرزند است؛ در خصوص تهدیدات جدی ناشی از کاهش جمعیت مطالبی بیان کرد و گفت: خود مسئولین هم باید نسبت به فرزند آوری اقدام کنند نه اینکه فقط به مردم بگویند.

 

 

وی اظهار کرد: کرمان از جمله استان های ممتاز در تشکیل جلسات این قرارگاه است.


 

مریم السادات طباطبایی، سرپرست اداره کل بانوان و خانواده استانداری کرمان هم با بیان اينکه در راستای سیاست‌های افزایش جمعیت در استان کرمان اقداماتی انجام شده است؛ اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به صندوق امداد ولایت و پیگیری برای افزایش فضای مرکز ناباروری را از جمله این اقدامات دانست.

 

 

وی گفت: بعضی مدیران در استان کرمان به صورت دلی پای کار آمده‌اند و فعالیت های خوبی انجام داده‌اند.

کد خبر 1266889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha