آرامش و لذتی که انس با قرآن به من می دهد بی نظیر است

نوذری،گفت: خواندن و حفظ قرآن باعث شکیبایی در کارها می شود همچنین انس با قرآن باعث آرامش و لذتی غیر قابل وصفی در من شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه،صفورادانایی فرد؛

 

یکی از راه‌های انس با قرآن کریم، حفظ آن است، در سال‌های اخیر با توجه به عنایات ویژه‌ای که از سوی مقام معظم رهبری شده و همچنین تلاش‌هایی که توسط دستگاه‌های مسئول صورت گرفته‌، افراد بسیاری به حفظ قرآن کریم و آشنایی با مفاهیم آن جذب شده‌اند که در این میان آنچه از همه بیشتر جلب توجه می‌کند، حضور کودکان و علاقه‌مندی آنان به حفظ قرآن کریم است و در حال حاضردر مراکز حفظ قرآن، کودکان بسیاری با شور و اشتیاق فراوان به حفظ قرآن کریم مشغول هستند.

 

قرآن به‌عنوان یکی از دو امانت پیامبر اکرم (ص) از جانب پروردگار، راهنما و زینت‌بخش زندگی بشر بر روی زمین بوده‌ لذا حفظ قرآن کریم به‌عنوان کلام باری تعالی، همیشه در دین اسلام جایگاه ویژه و ارزشمندی داشته است ، به‌طوری که در احادیث و روایات مختلف از ائمه اطهار بارها به آن تاکید شده‌است.

 

 پیامبر اسلام (ص) همیشه مسلمانان را تشویق به حفظ و یادگیری قرآن می‌کردند و  در زمان نماز یا هرفرصتی که به وجود می‌آمد به تلاوت قرآن می‌پرداختند تا صحابه به یادگیری و حفظ آن بپردازند.

 

در ادامه خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با  «یاسین نوذری »حافظ ۲۶ جز از قرآن کریم از شهرستان هرسین گفتگویی ترتیب داده که با هم می خوانیم.

 

-لطفا خودتان را برای ما معرفی کنید؟

یاسین نوذری هستم ۹ ساله از شهرستان هرسین استان کرمانشاه.

 

-از چه زمانی حفظ قرآن را به‌طور جدی شروع کردید؟

 

همانطور که همه می دانیم یکی از راه‌های انس با قرآن کریم، حفظ آن است، من نیز  از سن ۶ سالگی با کمک خانواده و مربیانی همچون خانم قاسمی شروع به حفظ قرآن کردم که به حمد الله در حال حاضر ۲۶ جز از قرآن کریم را  حفظ هستم.

 

- چه عواملی باعث شد شما به قرآن و تلاوت و حفظ آن علاقمند شوید ؟

 

قرآن یکی از عوامل مهم برای وجود برکت در زندگی است و خانه‌ای که در آن قرآن خوانده می‌شود هم برکتش زیاد می شود وهم شیطان در آن راه ندارد لذا من نیز علاقمند شدم با این کتاب آسمانی بیشتر مانوس شوم

 
 با توجه به اینکه پدر و مادرم هر روز  در خانه قرآن تلاوت می کردند

-مشوق اصلی شما جهت ورود به حفظ قرآن کریم چه کس یا کسانی بودند؟

  من با حمایت و تشویق خانواده بخصوص مادرم  محافل و جلسات قرآنی  بیشتر حاضر می شدم و با حمایت و راهنمایی های اساتید بخصوص قاسمی توانستم حافظ ۲۶ جز از  قرآن کریم شوم.

 

-مهمترین علت موفقیت خود را در چه می دانید؟و  حفظ قرآن کریم چه تاثیری در زندگی شما داشته است؟

 

علاقمند بودند به حفظ قرآن کریم ، لذت بردن از آیات قرآن و بهره گیری از رهنمودهای مربیان در این مسیر گام و تلاش های پدر و مادرم و باعث شده در کارها بیشتر نظم و آرامش بیشتری داشته باشم.

 

-از اینکه خداوند به شما توفیق داده تا قرآن را حفظ کنید چه احساسی دارید؟

 

بیش از همه، لطف خدا شامل حالم شد و او بود که توفیق داد تا در این راه قدمی بردارم. آرامش و لذتی که انس با قرآن به من می دهد در هیچ کجا بدست نمی آید لذا باعث آرامش و ،صبر و شکیبایی در کارها می شود.

 

-چه صحبتی برای هم سن و سال های خود دارید؟

 

سعی کنند با قرآن کریم مأنوس باشند و از همین کودکی به دامان قرآن پناه ببرند زیرا قرآن باعث پیشرفت در تمام کارها و درس خواند می شود.

 

کد خبر 1266899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha