چتر حمایت بر سر ۵ کودک بی سرپرست خراسان جنوبی

شرفی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج کودک زیرپنج سال به صورت فرزندخوانده واگذار شده اند و سه کودک که به صورت غیرقانونی نگهداری می شدند به همت بهزیستی برای آنان حکم سرپرستی فرزندخواندگی موقت صادر شده است.

حسن شرفی-مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی-در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: سازمان بهزیستی وظایف متعددی را بر عهده دارد که یکی از وظایف این سازمان، فراهم کردن امکان ثبت نام فرزند خواندگی برای داوطلبان این امر و واگذاری سرپرستی اطفال بی سرپرست به اشخاص متقاضی واجد شرایط است.

 

وی با بیان اینکه در سال گذشته 26 کودک به 24 خانواده در خراسان جنوبی واگذار شده اند، افزود: از این تعداد 15 کودک به صورت امین موقت و 11 کودک به عنوان فرزند خوانده به خانواده های واجد شرایط واگذار کردیم و از 26 کودک حدود چهار کودک بالای پنج سال و مابقی زیر پنج سال بوده اند.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: 16 کودک به صورت غیرقانونی تحت سرپرستی قرار داشتند که سازمان بهزیستی توانست مراحل واگذاری آنان را از طریق قانون پیگیری کند و در این راستا حکم سرپرستی فرزندخواندگی موقت 6 ماهه برای این افراد صادر شده است.

 

شرفی در خصوص آمار فرزندخواندگی طی سال جاری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج کودک زیرپنج سال به صورت فرزندخوانده واگذار شده اند و سه کودک که به صورت غیرقانونی نگهداری می شدند به همت بهزیستی برای آنان حکم سرپرستی فرزندخواندگی موقت صادر شده است.

 

وی در خصوص نحوه ثبت نام جهت فرزندخواندگی عنوان داشت: ثبت درخواست برای قبول سرپرستی فرزند از طریق سامانه ثبت نام فرزند خواندگی بهزیستی به آدرس adoption.behzisti.net و پس از تکمیل فرم های مربوطه، امکان پذیر است.

 

 

 

 

کد خبر 1266916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha