برگزاری دومین جشنواره قرآنی تبیان در زرندیه

جوانمرد از برگزاری دومین جشنواره قرآنی تبیان در شهرستان زرندیه خبر داد.

احمد جوانمرد، ضمن اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ و معارف قرآنی و دینی در جامعه به برگزاری دومین جشنواره قرآنی تبیان در شهرستان زرندیه اشاره کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان مرکزی، گفت: این جشنواره به همت و همکاری موسسه فرهنگی امیرپژوه زرندیه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی برگزار می شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه با اشاره به اینکه این جشنواره قرآنی از مجموعه برنامه های مقابله و کاهش آسیب های اجتماعی استان مرکزی است، افزود: اجرای برنامه های فرهنگی و قرآنی و جذب و گرایش جوانان به فعالیت های قرآنی راهی موثر در کاهش آسیب های اجتماعی است.

 

وی با اشاره به شرایط شرکت در این دوره از مسابقات بیان کرد: مسابقات در رده های سنی خردسالان کمتر از 6 سال، کودکان 6 تا 12 سال، نوجوانان 12 تا 18 سال و بزرگسالان 18 سال به بالا برگزار می شود.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه این دوره از مسابقات در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم برگزار می شود، ادامه داد: مسابقات قرآنی تبیان در دو مرحله (شهری، روستایی) و شهرستانی برگزار خواهد شد.

 

جوانمرد با بیان اینکه هر فرد می تواند فقط در یک بخش و یک رشته شرکت کند، گفت: موسسات قرآنی معرفی شده در هر شهر مسئول برگزاری مسابقات آن شهر و معرفی نفرات برتر هستند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه با بیان اینکه به تمامی شرکت کنندگان در جشنواره لوح یادمان اهدا خواهد شد، بیان کرد: به نفرات برتر جشنواره لوح تقدیر، تندیس جشنواره همراه با هدایایی نقدی اهدا می شود.

 

وی اضافه کرد: در رشته مفاهیم که ویژه بزرگسالان استف تفسیر سوره حجرات از کتاب نسیم حیات مورد آزمون قرار می گیرد.

 

این مقام مسئول مهلت ارسال آثار را پایان ساعت اداری سه شنبه 30 خرداد دانست و بیان کرد: مهلت ثبت نام رشته های قرآنی و شرکت در آزمون های مرحله مقدماتی شهری و روستایی پنج شنبه 25 خرداد سال جاری است و تاریخ آزمون نهایی شهرستانی، هفته اول تیر ماه می باشد.

کد خبر 1266946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha