گام بلند بیمه سلامت برای جوانی جمعیت/ ۲ میلیارد تومان به زوج های نابارور پرداخت شد

صحرایی گفت: به منظور حمایت از زوج‌های نابارور گلستان، در سال گذشته دو میلیارد و ۲۰۰ هزار تومان مساعدت در بخش بستری، سرپایی ناباروری و پاراکلینیکی از سوی بیمه سلامت پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، علیرضا صحرایی امروز (یکشنبه 24 اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان با بیان اینکه بر اساس استاندارد باید حدود ۲۰ درصد نوزادان از طریق عمل سزارین به دنیا بیایند، گفت: با توجه به اینکه بیمه سلامت تمامی هزینه‌های زایمان طبیعی را پرداخت می کند اما همچنان برخی از مردم تمایل به زایمان سزارین دارند.

 

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت گلستان افزود: در حال حاضر در استان گلستان دو بیمارستان فاطمه الزهرا(س) مینودشت و خاتم‌الانبیا گنبدکاووس در حوزه کاهش زایمان سزارین گام برداشته و پیشگام هستند.

 

وی، رشد زایمان سزارین نسبت به زایمان طبیعی در کشور را ناشی از مسائل فرهنگی و برخی چشم و هم‌چشمی‌ها دانست و ادامه داد: کشورهای توسعه یافته افزایش زایمان طبیعی را با برنامه‌ریزی دقیق پیگیری می کنند.

 

صحرایی خاطرنشان کرد: به منظور حمایت از زوج‌های نابارور گلستان، در سال گذشته دو میلیارد و 200 هزار تومان  مساعدت در بخش بستری، سرپایی ناباروری و پاراکلینیکی از سوی بیمه سلامت پرداخت شد.

 

وی با اشاره به اینکه افزایش سن جمعیت باعث نگرانی بسیار زیادی در کشور شده است، گفت: پیرو فرامین مقام معظم رهبری، در دولت سیزدهم قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تصویب شد.

 

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت گلستان افزود: با تصویب این قانون، تمامی خدمات غربالگری، شناسایی و درمان سطح یک و ۲ در تعهد بیمه سلامت قرار گرفته و هزینه ها در قالب تعرفه دولتی و غیردولتی از سوی بیمه پرداخت می شود و نیاز نیست تا زوجین نابارور خدمات را به صورت آزاد و با هزینه بالا دریافت کنند.

 

 

کد خبر 1267040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha