روحانیت را در تصمیم‌سازی‌های فرهنگی نقش موثر بدهید

حجت الاسلام رستمیانی خواستار دادن نقش موثر به روحانیت در تصمیم‌سازی‌های فرهنگی شد و گفت: گاهی تصمیم‌سازی فرهنگی که اتفاق می‌افتد مطابق واقعیت و آنچه روحانیت حس می‌کنند نیست که این زنگ خطری برای جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام علی رستمیانی- مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی - در تجلیل از اساتید و مبلغین برتر استان با بیان اینکه آسایش و آرامشی که امروز در راه تبلیغ دین داریم مرهون لباس روحانیت است، اظهار کرد: اگر خوب دقت کنیم تعرض و هتک حرمتی که در تحرکات روزانه به این قشر شده بسیار اندک بوده و بیشتر آن عزت و احترام بوده که ناشی از خون‌های بر زمین ریخته شده است.

 

وی با اشاره به اینکه خواستگاه انقلاب اسلامی حوزه علمیه است، افزود: انقلاب از حوزه فیضیه شروع شده و امتداد آن هم حوزه هست و خواهد بود.

 

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی ادامه داد: گاهی روحانیون مورد سئوال واقع می‌شوند اما درصد بیشتر این سوال‌ها مربوط به عملکرد دولت‌هایی است که ترک فعل‌های فراوان داشته‌اند و این سئوال‌ها گاهی با زبان نرم یا تند و گاهی هم با زبان سلاح پرسیده می‌شود که بیشتر این سئوالات از میزان توجه مسئولان به خواسته‌ها و بیانات رهبری است.

 

حجت الاسلام رستمیانی با اشاره به اینکه امروز مشکل از آنجایی است که تصمیم‌گیری‌های فرهنگی، دینی و تبلیغی کشور خاستگاه آن از حوزه علمیه به جاهای دیگر منتقل شد، تصریح کرد: مشکل از جایی شروع شد که تخصیص بودجه‌ها رنگ و بویی دیگری گرفت و آخرین مبالغ به کارهای فرهنگی اختصاص یافت که بعد مجبور شدیم ده‌ها برابر در جاهای دیگر هزینه کنیم.

 

وی عنوان کرد: کار را به جایی رساندند که در سالهایی که دغدغه همه ما فرهنگ و اسلام است و احساس خطر می‌کنیم بازهم چشم بینای انقلاب و عقل کل جامعه، درد را در اقتصاد می‌دانند چون مشکل فرهنگی ما زاییده اقتصاد غلط ما در این سالها بوده است.

 

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: مطالبه طلاب از استاندار این است که در اداره استان و در مناصب دولتی اگر نخواهیم از نیروهای با بصیرت و انقلابی و جهادی استفاده کنیم ثمری نخواهد داشت و شعار امسال هم همچون چند سال گذشته به مقاله و همایش می‌گذرد.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون جور خیلی از ترک فعل‌هایی دولتی را حوزه برگردن گرفته است، افزود: این باری که بر روی دوش روحانیت است ناشی از ترک فعل‌هایی است که در ده‌ها سال گذشته تحمل کردیم اما گاهی ممکن است این به شکل دیگری بروز پیدا کند این را باید دقت داشته باشید.

 

حجت‌الاسلام رستمیانی تأکید کرد: تصمیم‌گیری‌های فرهنگی بدون مشاوره با روحانیتی که در بطن و در کنار مردم در محروم‌ترین نقاط خدمت می‌کنند و آماج خواسته‌های مردم هستند قطعا به سرانجام نخواهد رسید.

 

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه در انتخاب مدیران بحث تابعیت مدیر از ولایت فقیه، فعالیت جهادی و دلسوزی برای جامعه باید ملاک قرار گیرد، درخواست کرد: روحانیت را در تصمیم‌سازی‌های فرهنگی نقش موثر بدهید، گاهی تصمیم‌سازی فرهنگی که اتفاق می‌افتد مطابق واقعیت و آنچه روحانیت حس می‌کنند نیست که این زنگ خطری برای جامعه است.

 

گفتنی است در این مراسم تعدادی از اساتید و مبلغان برتر خراسان جنوبی تجلیل شدند.

 

 

کد خبر 1267065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha