مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید با جدیت پیگیری شود

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی، بر پیگیری جدی و مستمر اعضای شورا و مدیران دستگاه های اجرایی در خصوص مصوبات حوزه کاری خود تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ تازه ترین نشست شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با محوریت بررسی مصوبات قبلی و همچنین ارائه نظرات حاضران در خصوص پیش نویس تغییر اعضای شورای فرهنگ عمومی ابلاغی از شورای مرکزی ظهر امروز دوشنبه (25 اردیبهشت ماه) در محل دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد.

 

تقی صادقی، دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در ابتدای این نشست گزارشی از مصوبات قبلی و دستگاه های پیگیر مصوبات ارائه کرد و گفت: سازمان محیط زیست، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان مصوبات حوزه خود را پیگیری کرده اما صمت در خصوص اجرای شاخص های پوشاک اسلامی و معاونت عمرانی استانداری و فرمانداری در خصوص تشکیل شورای نظارت بر نامگذاری اماکن و خیابان‌ها گزارشی ارائه نکرده اند.

 

وی با اشاره به ضرورت راه اندازی بازار مناسب برای ارائه پوشاک اسلامی و ایرانی پیشنهاد داد: فضاهای موجود در ادارات برای برپایی نمایشگاه های لباس احصا و در اختیار تولید کنندگان این حوزه قرار بگیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری، رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی هم در این نشست دو هفته فرصت مقرر کرد تا دستگاه هایی که مصوبات خود را پیگیری نکرده اند، پیگیری و ارائه گزارش دهند و یا دلیل عدم پیگیری را اعلام کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی همچنین بر ضرورت راه اندازی شورای نظارت بر نامگذاری اماکن و خیابان‌ها تأکید کرد و اظهارکرد: کمیته ای متشکل از نمایندگان فرهنگ و ارشاد، میراث فرهنگی، اوقاف، فرمانداری و شهرداری تشکیل و فضاهای موجود دولتی و فروشگاهی را در راستای فعال کردن نمایشگاه پوشاک اسلامی بررسی و در جلسه آتی ارائه دهند.

 

وی همچنین اعلام کرد: اعضای شورای فرهنگ عمومی در خصوص پیش نویس تغییر اعضای شورای فرهنگ عمومی و ضرورت و عدم ضرورت عضویت سایر دستگاه های فرهنگی نظرات خود را به صورت مکتوب اعلام کنند.

 

حجت الاسلام نوری تأکید کرد: جلسه آتی شورا به صورت اختصاصی با محوریت عفاف و حجاب برگزار شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی همچنین بر برگزاری مردمی ویژه برنامه های ایام 14 و 15 خرداد تأکید کرد و گفت: این مراسم در بجنورد با حضور آیت الله سید احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری برنامه ریزی شده است.

کد خبر 1267088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha