دارالمصلین خراسان شمالی در آستانه شهادت امام جعفر صادق(ع) سیاه پوش شد

در آستانه سالروز شهادت جانسوز امام جعفر صادق(ع) رییس مکتب تشیع، میادین، معابر و فضای شیروان در غم و اندوه این امام بزرگوارسیاه‌ پوش شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی، از شب گذشته اصناف و بازاریان این شهرستان علم های عزاداری خود را بر سر درب مغازه‌ها و بازار و دیوارهای سطح شهر نصب کردند و ادارات با نصب پرچم عزاداری و متن نوشته در خصوص شهادت این امام بزرگوار به خیل عزاداران پیوستند.

 

سازمان تبلیغات اسلامی با نصب پرچم در مناطق مختلف شهری، فضای سبز و عرشه پل‌ها، تلاش کرده تا به مناسبت شهادت امام شیعیان همراه با عزاداری علوی، پرچم‌های منقش به نام حضرت را در فضای شهری در معرض دید قرار داده و به نمایش بگذارد.

 

شهر رنگ و بوی شهادت به خود گرفته و علاوه بر فضاهای داخلی، فضاهای بیرونی برای برنامه این دو شب سیاه پوش شده و همه نهادهای مرتبط از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، شورای هیات مذهبی، شهرداری، اصناف و غیره کارها را طبق برنامه های اعلام شده پیش بردند تا شهر بیش از پیش چهره سیاه پوش به خود بگیرد.

 

مراسم عزاداری شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام جعفر صادق (علیه السلام) دوشنبه شب 25 اردیبهشت ماه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل حسینی و مداحی کربلایی رضا وقاری در محل حوزه علمیه آیت الله حکیم(ره) همراه با قرائت حدیث کساء برگزار خواهد شد.

 

مراسم سیاه پوش کردن مساجد، تکایا و بقاع متبرکه شهر و روستای شهرستان برگزار شده و بچه‌های مسجدی طبق سنوات گذشته با شور و شوق عظیمیهمچون سال‌های گذشته مراسم عزاداری سیدالشهدا داشته اند و برای استقبال از عزاداران و محبان اهل بیت(ع) اقدام به سیاه پوش کردن فضاها نموده و خود را برای مراسم عزاداری آماده کردند.

 

 

 

کد خبر 1267140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha