رونمایی از "کتاب دیپلماسی تراز انقلاب" و " نماهنگ صنعت نشر کتاب جمهوری اسلامی ایران"

"کتاب دیپلماسی تراز انقلاب" و " نماهنگ صنعت نشر کتاب جمهوری اسلامی ایران" با حضور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، "کتاب دیپلماسی تراز انقلاب" و " نماهنگ صنعت نشر کتاب جمهوری اسلامی ایران" با حضور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی رونمایی شد. حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور همزمان با برگزاری سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در آئین رونمایی از "کتاب دیپلماسی تراز انقلاب" و " نماهنگ صنعت نشر کتاب جمهوری اسلامی ایران" در سرای ملل، گفت: مطالعه این کتاب را برای کسانی که می‌خواهند بدانند جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به دنبال چه چیزی است، توصیه می‌کنم.


 
وی افزود: دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران باید تراز انقلاب اسلامی باشد و چیستی و چرایی دیپلماسی تراز انقلاب اسلامی را در بیانات ایشان می‌توان جستجو کرد.


 
ایمانی‌پور با اشاره به ابزارهای پیشبرد اهداف دیپلماسی عمومی تراز انقلاب در نگاه رهبری گفت: بنابر تأکید رهبر معظم انقلاب دنیا، دنیای ایدئولوژی برتر است. ما معتقدیم معمار هر کشوری رهبران آن کشور هستند، لذا سخنان رهبران نظام اسلامی، بهترین گزینه برای شناخت دیپلماسی این نظام است.


 
رئیس دستگاه دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی با بیان اینکه فرهنگ، اساس یک دیپلمات است و امروزه فرهنگ، تنها یک ابزار نیست بلکه خود یک هدف است، تأکید کرد: رهبری معتقدند که دنیا، دنیای ایدئولوژی و حرف برتر است و ما در این زمینه دست برتر داریم.


 
نگاه یک شرق شناس روسی به زنان محجبه ایرانی
 
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان اهمیت موضوع زنان به ذکر خاطره‌ای پرداخت و گفت: زمانی که در روسیه به عنوان رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران حضور داشتم، روزی یک خانم شرق شناس معروف که از مخالفان حجاب بود به همسر من گفت «اگر حقوقی را که یک زن ایرانی دارد، من داشتم حاضر بودم از حجاب پوشیه استفاده کنم.» بنابراین اگر بتوانیم تصویر درست خود را نشان بدهیم، حتماً حرف ما خریدار دارد و حرف های نو و جذابی خواهد بود.


 
وی با اشاره به اهمیت صلح در جهان تأکید کرد: در دکترین نظامی اسلامی، صلح فقط در چارچوب عدالت صورت می‌گیرد. رهبر معظم انقلاب در روش دیپلماسی تراز انقلاب، قائل به کار قرارگاهی هستند، به این معنا که باید قرارگاهی وجود داشته باشد که سایر دستگاه‌ها را هماهنگ کند و همچنین در مورد شکل کار دیپلماسی فرهنگی، رهبری معتقدند کیفیت در کارها اهمیت اساسی دارد. رهبر انقلاب بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخل کشور را برای دیپلماسی عمومی در خارج از کشور مورد تأکید قرار می‌دهند.


 
لزوم معرفی تصویر درستی از ایران در خارج از کشور
 
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: دیپلمات و مدیر فرهنگی بین‌المللی تراز انقلاب اسلامی در نگاه رهبری باید دارای ویژگی‌هایی نظیرخوش‌فکری، پرکار بودن، دلیر و عملگرا بودن باشد.


 
ایمانی‌پور با اشاره به ابزارهای عملیاتی دیپلماسی فرهنگی در نگاه رهبری توضیح داد: زبان فارسی یکی از این ابزارها است و اگر کسی در خارج از کشور بتواند با زبان فارسی ارتباط برقرار کند، می‌تواند تصویر درستی را از ایران در ذهن خود داشته باشد.
 


وی افزود: دومین ابزار از ابزارهای پیشبرد اهداف دیپلماسی عمومی تراز انقلاب در نگاه رهبری و معرفی شخصیت‌های بزرگ است و سومین آن ترجمه آثار و فیلم‌های مناسب است. اگر آثار خوب، ترجمه شایسته‌ای را ارائه دهند، خواننده خود را خواهند داشت.


 
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین در آئین رونمایی از«نماهنگ صنعت نشر کتاب جمهوری اسلامی ایران» اظهار داشت: معماران انقلاب‌ها و نظام‌های کشورها رهبران آنها هستند و سکانداران نظام بهترین راهکار برای اهداف، سیاست‌ها و راهبری نظام در داخل و خارک از کشور محسوب می‌شوند. اگر چه مخاطب این کتاب سیاستگذاران هستند، اما در عین حال ظرفیت خوبی نیز برای کسانی است که می‌خواهند با اندیشه‌های حضرت امام راحل(ره) و رهبری آشنا شوند.


 
حجت‌الاسلام ایمانی‌پور گفت: تعاریف مختلفی از دیپلماسی فرهنگی ایران وجود دارد، اما از منظر رهبری دیپلماسی ایران باید تراز انقلاب باشد که آن را در بیانات ایشان می‌توان جست.


 
 وی با اشاره به فرازی از رهبری مبنی بر این که فرهنگ حوزه اصلی اقتدار ماست گفت: برای داشتن دیپلماسی در تراز انقلاب، حوزه فرهنگ از حوزه‌های پیشرفته است.


 
نماهنگ صنعت نشر کتاب جمهوری اسلامی ایران، محصول رسانه‌ای حرفه‌ای جهت معرفی محصولات و خدمات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و با هدف افزایش شناخت بین‌المللی از این ظرفیت‌ها و توسعۀ صادرات فرهنگی ایران اسلامی تولید و منتشر شده که عنوان نخستین نماهنگ از این مجموعه «ظرفیت صنعت نشر کتاب ایران» نام دارد.


 
مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سالن ملل، طبقه همکف، راهروی اصلی واقع شده است.

کد خبر 1267194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha