پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیازمند گفتمان مشترک است

کریمی گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیازمند گفتمان مشترک است و در این راستا باید وحدت رویه‌ای بین مسئولان فرهنگی وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، سلیم کریمی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کردستان آیین اختتامیه استانی دوازدهمین جشنواره نوجوان سالم کردستان ضمن قدردانی از مجموعه آموزش و پرورش به‌خاطر اهمیت دادن به مقوله پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: ما نیازمند گفتمان مشترک در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی هستیم چون عدم وحدت رویه در این مقوله نه تنها راهگشا نخواهد بود بلکه می‌تواند بالعکس هم نتیجه دهد.

 

وی افزود: کشورهای توسعه یافته جهان امروزه برای فضای حقیقی و مجازی خود قوانینی را وضع کرده‌اند و بر اجرای دقیق آن بسیار تاکید دارند چرا که نظام‌های اجتماعی بدون وجود قوانین مدون و پیاده‌سازی صحیح آنها مسیر درستی را طی نخواهند کرد.

 

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کردستان عنوان کرد: اگر ما در سه دوره هفت ساله فرزندان را بر اساس معیارهای اسلامی و انسانی تربیت نماییم در ادامه مسیر زندگی آنها به ندرت دچار چالش خواهند شد و زیر ساخت فکری افراد بر پایه‌های محکمی استوار می‌شود که به راحتی متزلزل نخواهد شد.

 

کریمی اضافه کرد: همه ما در مقابل رفتارهای خود و دیگران مسئولیم لذا نباید از کنار مواردی که می‌تواند سبب ایجاد مخاطره برای جامعه شود به راحتی بگذریم چرا که خانواده ما هم عضو کوچکی از این جامعه است.

 

ارکان اصلی نظام تعلیم و تربیت باید به یک وحدت رویه برای مقابله با تاثیرات مخرب فضای مجازی برسند

 

هاشم ناظمی جلال؛ مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این آیین ضمن تقدیر از زحمات عوامل برگزار کننده این جشنواره عنوان کرد: در مقوله تربیت، آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند گام بردارد بلکه نیازمند همراهی و همگامی خانواده، جامعه و سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی است تا با رسیدن به یک گفتمان مشترک بتوان به بهترین شکل ممکن راهبردهای اسناد فرادستی نظام تعلیم و تربیت را در حوزه تربیت پیاده و اجرایی کرد.

 

وی عنوان کرد: امروز فضای تعلیم و تربیت غیر رسمی می تواند تاثیر بسزایی بر دانش‌آموز بگذارد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان افزود: یکی از این فضاهای غیر رسمی فضای مجازی و یا رسانه است که با ارائه الگوهای متعدد رفتاری تاثیر بسیار شگرفی بر روح و روان دانش‌آموز دارد که به ویژه در طول دوران کرونا این امر افزایش چشمگیری پیدا کرد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه ارکان اصلی نظام تعلیم و تربیت یعنی معلم، دانش‌آموز و والدین باید به یک وحدت رویه برای نحوه مقابله با تاثیرات مخرب فضای مجازی برسند، گفت: امروزه تنها با برنامه‌ریزی آموزش و پرورش نمی‌توان انتظار تغییرات مهمی را در حوزه مدیریت رسانه داشت بلکه باید هم خود دانش‌آموز و هم والدین به یک فهم مشترک و وحدت رویه برسند تا بتوان در مسیر درستی بر اساس اهداف اسناد فرادستی گام برداشت.

 

ناظمی جلال تاکید کرد: اولویت اول آموزش و پرورش در این شرایط بهره گیری از متد نوین منطبق با شرایط مدارس است چون نمی توان بر اساس روش‌های قدیمی نظام نوین تربیتی را پیاده و اجرایی کرد.

 

وی اضافه کرد: دشمن با بهره گیری از یک جنگ ترکیبی بر پایه شناختی، به مبارزه نظام تعلیم و تربیت آمده است لذا نباید از این امر غفلت ورزید بلکه باید با به روزآوری خود و مجموعه همواره آمادگی لازم را برای تقابل با این هجمه‌ها داشت.

 

در پایان از نفرات برتر استانی دوازدهمین جشنواره نوجوان سالم تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 1267199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha