شناسایی طرح های موثر تبلیغی-تربیتی در «زنگ بهشت»

مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق از شناسایی طرح های موثر تبلیغی-تربیتی در رویداد ملی «زنگ بهشت» خبر داد و گفت: علاقه مندان تا پایان تیرماه فرصت دارند در رویداد زنگ بهشت شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «محمد قطبی» در نشست خبری رویداد ملی زنگ بهشت با رویکرد فعالیت های تبلیغی تربیتی در مدارس گفت: طلاب وقتی وارد مدارس می شوند، اگر سرمایه های علم و دانش، اخلاق و سیره، ابزار و محصولات، تکنولوژی های تربیتی و الگوها و روش های فعالیت در مدرسه را همراه خود داشته باشند، اتفاق بزرگی در عرصه فعالیت های تبلیغی تقویتی رخ می دهد.

 

مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق افزود: رویداد ملی زنگ بهشت به دنبال آن است که با حمایت از افراد خلاق و مبتکر که سرمایه های علم و دانش را دارند، ابزار و الگوها و محصولات و روش های فعالیت در مدارس را فراهم کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قطبی تصریح کرد: زنگ بهشت فراخوانی است برای مبلغان و طلابی که کارهای مبتکرانه، نوآورانه و خلاق در مدارس ارایه کرده اند تا بتوانیم در قالب این رویداد ملی طرح های نوآورانه، مستندسازی، تکثیر و به مدارس دیگر تعمیم یابد.

 

وی ادامه داد: در دنیای امروز که همه چیز در حال تغییر است، نوآوری و خلاقیت لازمه زندگی امروز می باشد و اگر کارهای تربیتی نوآورانه و خلاقانه باشد، تاثیر بیشتری بر روی کودکان و نوجوانان خواهد داشت چرا که آنها به دنبال نوآوری هستند.

 

مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق تصریح کرد: اساس رویداد ملی زنگ بهشت احصا و شناسایی، دیده شدن و توسعه دادن فعالیت های نوآورانه و خلاقانه طلاب در مدارس است.

 

وی در ادامه از طلاب خواست تا ابتکارات و نوآوری های خود را در سایت zangebehesht.ir ثبت کنند و فعالیت های تربیتی، تبلیغی خود در مدارس را ارایه کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قطبی در خصوص انتخاب عنوان زنگ بهشت گفت: با توجه به اینکه زمان ها در مدارس با کلمه زنگ دسته بندی می شود و بهشت آرمان، آرزو و هدف همه فعالیت های دینی است، بنابراین ترکیب این دو واژه تداعی کننده این است که زنگ بهشت ما را به جایگاه والایی که بهشت نامیده می شود، رهنمون خواهد کرد.

 

در ادامه این نشست، حجت الاسلام والمسلمین «علیرضا فجری» گفت: رویداد ملی زنگ بهشت به صورت مشترک و همکاری وزارت آموزش و پرورش، دفتر تبلیغات اسلامی تهران، خانه خلاق و نوآوری اشراق، ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش و خانه های خلاق و نوآوری ایران، مرکز مدیریت حوزه های علمیه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود.

 

رییس دفتر تبلیغات اسلامی استان تهران اظهار داشت: متقاضیان شرکت در رویداد ملی زنگ بهشت از امروز 25 اردیبهشت تا پایان تیر ماه فرصت دارند تا ایده های خود را ثبت کنند.

 

وی افزود: داوری ایده ها از ابتدای مرداد ماه آغاز می شود و شهریور ماه افراد برگزیده شناسایی و صاحبان ایده ها و ابتکارات برتر معرفی و از آنها تجلیل خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین فجری خاطرنشان کرد: نوآوری آثار، ابتکار علمی، تکثرپذیری، قابلیت تکرار در سایر مدارس، تنوع و اقبال دانش آموزان، کم هزینه بودن، راحتی انجام فعالیت ها در مدارس از شاخص های اصلی در داوری آثار می باشد.

 

وی یادآور شد: از برگزیدگان صاحبان ایده های برتر حمایت معنوی خواهد شد و به ایده برتر 20 میلیون تومان، ایده دوم 10 میلیون تومان و نفر سوم پنج میلیون تومان هدیه نقدی دریافت خواهد کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین «حمید نیکزاد» در نشست خبری رویداد ملی زنگ بهشت گفت: حضور طلاب و روحانیون در یک سال اخیر در مدارس رشد چشمگیری داشته است و با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب که بر جذابیت فعالیت های پرورشی تاکید دارند، تلاش شده است تا فعالیت ها و رویدادهایی تالیف شود.

 

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش افزود: در قالب طرح ملی زنگ بهشت تلاش می شود تا فعالیت های تبلیغی، تربیتی در مدارس با هدف شناسایی ابتکارات، ایده ها، طرح ها و فعالیت های موثر تبلیغی و تربیتی شناسایی شود.

 

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از خرد جمعی در زیست بوم های متعدد می توان به ایده های خوبی در عرصه تبلیغی و تربیتی دست پیدا کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نیکزاد بر دانش بنیان بودن طرح ها و ایده های تبلیغی تربیتی تاکید کرد و گفت: شناسایی طرح ها و ایده ها، ارزیابی طرح های برتر و تقدیر از آنها، ایجاد شرایط مستندسازی و بازنمایی دستاوردهای موثر، کمک به رشد و شتاب دهی به طرح های نوآورانه و توسعه کمی آنها از جمله اهداف برگزاری رویداد ملی زنگ بهشت است.

 

وی با بیان اینکه رویداد زنگ بهشت ادامه دار خواهد بود و در سال های آینده نیز برگزار می شود، گفت: تقویت ارزش های دینی در مدارس با استفاده از شیوه های نوآورانه رویکرد اصلی ما در رویداد ملی زنگ بهشت است.

کد خبر 1267202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha