بهترین نقطه شروع برای تحول در سبک زندگی حضور فرزندان در مساجد است

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه مسئولان حاضر در مساجد صحبت کردن با خردسالان را در اولویت قرار دهند، گفت: بهترین نقطه شروع برای تحول در سبک زندگی حضور فرزندان در مساجد است.

حجت الاسلام مهدی باقری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد تحول در سبک زندگی با محوریت مساجد گفت: دغدغه تمامی پدرها و مادرها این است که فرزندانشان سالم تربیت شوند و باید این را بپذیرند که اگر می خواهند فرزندانشان با همسالان خوب و با اصالت بزرگ شوند، باید آنها را به مساجد ببرند تا با این دست از همسالانشان رفت و آمد کنند.

 

 

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: فردی که می خواهد فرزندش خوب و سالم تربیت شود رفیق خوب پیدا کند، ادب و دیانت یاد بگیرد جایش مسجد است. روایتی داریم که فرزندی که به مسجد می رود و رفیق مسجدی پیدا می کند، آن فرزند در خانواده خوب تربیت شده است.

 

 

حجت الاسلام باقری تاکید کرد: صحبت کردن با خردسالان باید بین مسئولان حاضر در مساجد اولویت باشد، اگر فرزندان ما در سنین خردسالان در مساجد با روی گشاده روبرو شوند و با آنها صحبت شود، قطعا جذب مسجد می شوند. اگر آنها جذب مساجد شوند ناخواسته پدر و مادرهایشان را نیز به مساجد می برند در واقع بهترین نقطه شروع برای این تحول خود فرزندان هستند.

 

 

وی افزود: محبت و احترام نه هزینه می خواهد و نه مستلزم اعتبار است و نیاز به ورود حاکمیت هم نیست. اگر در کم برخوردارترین نقاط کشور و شهرها هم مساجد این رفتار را داشته باشند ناخواسته فرزندان و نوجوانان به مساجد می آیند و پدر و مادرهایشان هم با آنها می آیند و ناخواسته مسجد هم رونق پیدا می کند. اگر این اتفاق بیفتد مساجد به صورت خودجوش و مردمی اداره می شوند البته حاکمیت هم باید نقش خودش را ایفا کند.

 

 

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر این امر تبدیل به فرهنگ کنیم که ائمه جمعه، کانون های فرهنگی و هنری، بسیج و هیئت امنا به خردسالان در مساجد بها دهند، قطعا این بحث می تواند بنیان خانواده را تقویت کند.

کد خبر 1267222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha