۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در سطح کشور در سطوح ۲،۳ و ۴  فعال هستند

حجت الاسلام اسماعیل نیا گفت: ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در سطح کشور در سطوح ۲،۳ و ۴ از مقطع کارشناسی تا دکترا فعال هستند،

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، حجت الاسلام جواد اسماعیل‌نیا ظهر امروز دوشنبه (25 اردیبهشت) در آئین تکریم و معارفه مدیرکل حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی، با اشاره به  نقش حوزه های علمیه به ویژه حوزه های خواهران گفت:  حوزه علمیه خواهران در سطح کشور این افتخار را دارد بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای نقش آفرینی در جهاد تبیین تربیت کند.

 

معاون حوزه علمیه خواهران کشور در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با بانوان حوزوی و طلاب علوم دینی بیان کرد: امروز شاهد فعالیت گسترده، مجاهدت و جهاد خواهران حوزه های علمیه، در وسط میدان هستیم و این مجاهد جای تقدیر و تشکر دارد.

وی حوزه های علمیه را آبروی نظام اسلامی دانست و بیان کرد: حوزه علمیه مولود با برکت انقلاب اسلامی و پدیده عظیم و مبارکی هستند که به برکت نظام جمهوری اسلامی به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرده است.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در حال حاضر 500 مدرسه علمیه خواهران در سطح کشور در سطوح ۲،۳ و ۴ از مقطع کارشناسی تا دکترا فعال هستند، ادامه داد: بیش از چند صد هزار حوزوی در عرصه‌های خانواده، طرح امین، مشاوره‌های دینی، همکاران فرهنگی در مدارس مشغول فعالیت هستند.

 

حجت الاسلام اسماعیل نیا راه اندازی صدها تشکل پژوهشی و تشکیل هسته‌ها و کانون‌های علمی در راستای تألیف و چاپ صدها عنوان کتاب را از مهمترین فعالیت‌های حوزه علمیه خواهران دانست و ادامه داد: دشمنان جنگ شناختی را بر علیه ملت ایران آغاز کرده اند که زن و خانواده امروز سنگر اول این جبهه هستند و حوزه‌های علمیه در این راستا هدفمند و با برنامه ریزی حرکت می‌کند.

 

معاون حوزه علمیه خواهران کشور در پایان با تاکید بر اینکه همه توفیقات به دست آمده در حوزه‌های علمیه مرهون مجاهدت و هم افزایی متولیان حوزه و دستگاه‌های فرهنگی است، گفت: امروز رمز عبور موفق از جنگ شناختی دشمنان همدلی، روحیه جهادی و هم افزایی سایر دستگاه‌های علمی و فرهنگی در کشور است که باید مورد توجه باشد.

 

 جهاد تبیین مرتفع کننده مشکلات و توطئه های دشمنان است

سردار محسن کریمی نیز در ادامه با اشاره به اینکه دشمن جنگ ترکیبی و شناختی را آغاز کرده است، گفت: رهبر معظم انقلاب برای مقابله با جنگ ترکیبی، جهاد تبیین را مطرح کردند و این مهم باید در حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مدارس مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه امروز نهاد خانواده و در راس آن بانوان و جوانان نونهال مورد هجمه دشمنان قرار گرفته اند، افزود: همه مسئولان فرهنگی، بانوان طلبه و ائمه جماعت و روحانیون باید با حضور در میان اقشار مختلف مردم، تلاش کرده و جهاد تبیین را به سهم خود انجام داد.

 

گفتنی است در این مراسم حجت الاسلام مجتبی گودرزی به عنوان رئیس جدید حوزه علمیه خواهران استان مرکزی معرفی و از خدمات ملیحه وکیلی تقدیر شد.

کد خبر 1267235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha