وداع با لاله خونین بازگشته از سفر ۴۰ ساله

مردم شهیدپرور بیرجند با حضور باشکوه خود در آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) با پیکر مطهر شهید «رجب حسین زاده» شهید تازه تفحص شده و بازگشته از سفر ۴۰ ساله وداع و بیعت کردند.

خبرگزاری شبستان-خراسان جنوبی؛ زینب روحانی مقدم؛ دو روز پیش بود که خبری آمد که خراسان جنوبی میزبان شهیدی خواهد بود که پس از ۴۰ سال پیکر پاکش شناسایی شده است.

 

شناسایی پیکر مطهر شهید «رجب حسین زاده» همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) شده و همچون فجر صادق باری دیگر راه روشن را به مردم خاوران نشان داد.

 

*وداع با شهید تازه تفحص شده

شهید «رجب حسین زاده» شهید سپاه پاسداران در سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر ۳ در منطقه مهران به فیض شهادت نائل آمد و پس از ۴۰ سال پیکر پاک و مطهرش شناسایی شد و به میهن بازگشته است.

 

به همین منظور مراسم وداع با پیکر مطهر شهید «رجب حسین زاده» همزمان با عزاداری شام شهادت امام جعفرصادق(ع) شامگاه ۲۵ اردیبهشت در آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) بیرجند برگزار شد.

 

مردم بیرجند با حضور پرشکوه خود در این مراسم باری دیگر اعلام کردند که قدر خون شهدا و ایثارگری های آنان را می دانند و اجازه نمی دهند که یاد و خاطر شهدا از اذهان پاک شود.

 

شهدا ستاره ای روشنی هستند که راه را در این دنیای تاریک به انسان ها نشان می دهند و امروز نیز پیکر مطهر شهید «رجب حسین زاده» پس از ۴۰ سال شناسایی شده و به شهر بیرجند نوری درخشان تابانده است.

 

امامزادگان باقریه(ع) بیرجند علاوه بر میزبانی از عزاداران صادق اهل بیت(ع)، پیکر مطهر شهیدی ۱۸ ساله را میزبان بود که همچون بهترین بانوی عالم حضرت فاطمه زهرا(س) در سن ۱۸ سالگی به دعوت حق لبیک گفت و جان خود را در راه حق فدای ولایت کرد.

 

مردم بیرجند با حضور باشکوه خود در این مراسم با شهدا به خصوص شهید «رجب حسین زاده» دوباره بیعت کردند و اشک ها بود که حرفی برای گفتن در این محفل نورانی داشتند.

 

*پیام شهدا فراموش نخواهد شد

زهرا عباسی یکی از بانوان بیرجندی است که در این محفل نورانی و شهدایی حضور یافته بود در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: شهدا بر گردن ما حق بسیاری دارند چرا که از بهترین های خود گذشتند.

 

وی ادامه داد: امنیت و آزادی و استقلال امروز خود را مدیون شهدایی همچون رجب حسین زاده هستیم که در ابتدای جوانی خود به دعوت امام راحل لبیک گفتند و دست از جان و زندگی کشیدند و به میدان مبارزه با رژیم بعثی رفتند.

 

عباسی با بیان اینکه سیره و پیام شهدا را هرگز فراموش نخواهیم کرد، افزود: تلاش خواهم کرد تا سیره و پیام شهدا را به فرزندان خود منتقل کنم و راه درست را به آنان نشان دهم تا در مسیر ولایت حرکت کنند.

 

*شهدا،الگوی مثال زدنی حمایت از ولایت فقیه

حسن محمدی یکی دیگر از شهروندان بیرجندی است که همراه با فرزندان خود در این مراسم شرکت کرده بود در گفتگو با خبرنگار شبستان عنوان کرد: نام شهدا همواره ماندگار است و هیچ گاه نخواهیم گذاشت یاد و خاطره این بزرگواران به فراموشی سپرده شود.

 

وی با بیان اینکه شهدا الگوی پیروی از ولایت فقیه بودند، افزود: شهدا نگذاشتند پرچم ولایت بر روی زمین بماند و اجازه ندادند دشمن با تحمیل جنگ تحمیلی به اهداف شوم خود برسد.

 

محمدی در ادامه گفت: شهدا در وصایای خود بر روی ولایت پذیری و حمایت از ولایت فقیه بارها تاکید کردند و با شرکت در مراسم تشییع و وداع شهدایی همچون شهید «رجب حسین زاده» به دنیا می گوییم که ما همچنان پیرو راه شهدا هستیم.

 

*معامله شهدا با خداوندمتعال

فاطمه عبدالهی یکی دیگر از بانوان بیرجندی است که در مراسم وداع با پیکر مطهر شهید «رجب حسین زاده» شرکت کرده بود در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: هر زمانی که شهدا می آیند شاهد خنثی شدن توطئه های دشمن هستیم.

 

وی در ادامه عنوان داشت: اینکه پیکر مطهر شهید «رجب حسین زاده» بعد از ۴۰ سال شناسایی شده است قطعا حکمتی دارد و می بینید که از هر مقطع سنی در این مراسم حضور دارند چرا که آمده اند با شهدا پیوند ببندند.

 

این شهروند بیرجندی ادامه داد: شهدا با خدا معامله کردند و بالاترین سود را از خداوند گرفتند و دشمن در این چنین جامعه ای که مزین به نور شهدا است نمی تواند کاری از پیش جلو ببرد.

 

فاطمه عبدالهی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم دشمن ما را از راه و نور شهدا دور کند، افزود: شهدا رفتند تا ما امروز با عزت و سربلندی زندگی کنیم و امیدواریم شامل شفاعت شهدا در روز قیامت قرار گیریم.

 

گفتنی است؛ پیکر پاک و مطهر شهید «رجب حسین زاده» سه شنبه ۲۶ اردیبهشت همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) با حرکت هیأت های مذهبی بر روی دستان مردم شهید پرور بیرجند تشییع و در قطعه 2 گلزار شهدای بیرجند به خاک سپرده می‌شود.

 

 

 

کد خبر 1267262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha