پایان ۴۰ سال انتظار/ بدرقه شهید دفاع مقدس در بیرجند

پیکر پاک شهید«رجب حسین‌زاده» پس از ۴۰ سال گمنامی به آغوش وطن بازگشت و بر روی دستان امت شهیدپرور بیرجند با شکوه خاصی تشییع و به خاک سپرده شد.

خبرگزاری شبستان-خراسان جنوبی؛ زهرا مهرور- انگار همین دیروز بود که خبر شهید شدنش را به خانواده‌اش دادند بدون اینکه نشانی از او بیاورند و امروز بعد از ۴۰ سال انتظار دوباره اشک‌ها تازه می‌شود؛ این بار اشک‌های ریخته شده اشک شوق و سربلندی و آرامش است. اما در حالی پیکر شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس پس از ۴۰ سال شناسایی شد که پدر و مادرش در هجران او رخت از جهان فانی بربسته‌اند.

 

خراسان جنوبی امروز میزبان شهید تازه شناسایی شده «رجب حسین‌زاده» است که در آتش خشم معاندان جمهوری اسلامی پرپر شد. اشک‌هایی که امروز از گونه‌های مردم شهیدپرور بیرجند در مراسم تشییع سرازیر است از سر عشق و ارادتشان به شهدا و در رأس آنان سید و ارباب بی‌کفنشان امام حسین(ع) و امام جعفر صادق(ع) است.

 

«رجب» در دوم فروردین‌ماه ۱۳۴۴ در شهرستان بیرجند در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد از همان دوران کودکی فعالیت و پشتکارش در برنامه‌های مختلف فرهنگی، مذهبی و قرآنی زبانزد بود. در مدرسه در میان هم کلاسی‌هایش محبوبیت زیادی داشت. در بیشتر برنامه‌های مدرسه از مابقی دوستانش جلوتر بود و همیشه پیشنهاد اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی را می‌داد. 

 

۱۸ سال بیشتر نداشت و از اخبار و تلویزیون شاهد دفاع رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل بود با شوق و پشتکاری که داشت توانست هر طور شده رضایت پدر و مادرش را بگیرد و راهی جبهه شود. او که یگان خدمتی‌اش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود در صحنه نبرد حق علیه باطل با تمام توانش می‌جنگید و در جبهه‌ها به هم رزمانش روحیه می‌داد و سرانجام در ۱۷ شهریور ۱۳۶۲ در عملیات والفجر سه در منطقه مهران به شهادت رسید.

 

سال‌های سال گذشت و از رجب هیچ نشانی نبود تا اینکه به مدد تیم‌های تفحص در مناطق عملیاتی و با آزمایش DNA شناسایی شد. حالا مرکز استان خراسان جنوبی میزبان شهیدی است که چهار دهه قبل بند پوتین خود را سفت کرد و رفت تا حالا دوباره بازگردد و با خانواده دیدار کند. شهیدی که خونش جریان‌ساز است و دوباره فضای استان را عطرانگیز کرده است.

 

امروز در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) همه مردان و زنان در استقبال از این نورچشم، به جای مادر و پدر فقیدش، آغوش گرم خود را گشودند. فاطمه حیدری یکی از مادران این شهر است که امروز به جای مادر این شهید در مراسم تشییع از حوزه علمیه سفیران هدایت تا آرامستان بیرجند حضور دارد. اشک امانش نمی دهد. بعد از لحظاتی، دوباره کلامش جان می‌گیرد و می‌گوید: «خوش به حال شهدا و وای به حال ما».

 

او عهد و پیمان می‌بندد راه شهدا و ولی امر و رهنمودهای ایشان به فضل الهی روی زمین نماند و می‌افزاید: تا آخرین قطره خون راه ولایت، امامت و اسلام را ادامه خواهم داد تا شرمنده امام و شهدا نباشم. همه فضای این شهر علم و ادب با حضور شهید تازه تفحص شده هشت سال دفاع مقدس معطر و فضای بندگی با معبود پررنگ‌تر است و مردم این دیار زمزمه‌های عاشقانه خود را در جوار این پرستوی عاشق سر می‌دهند.

 

زینب خراسانی یکی دیگر از شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع شهید دفاع مقدس که همراه با فرزندان خردسالش آمده است، می‌گوید: آمده ام وظیفه‌ام را انجام دهم. شهدا برای حفظ وطن و امنیت ما به جبهه رفتند به آنها افتخار می‌کنم. از شهید می‌خواهم برای ما دعا و ما را در آن دنیا شفاعت کند.

 

آقا رجب بر روی دستان مردم ولایت‌مدار بیرجند در حال تشییع است و من به این فکر می‌کنم که او در اوج جوانی به چه مرحله‌ای در سیر و سلوک رسیده که در میدان جهاد آن‌چنان مشمول تفضل الهی قرار می‌گیرد که این ره صد ساله را یکشبه می‌پیماید. حالا خواهرش زینب‌وار به اشتقبال پیکر مطهرش آمده و بیش از هر چیز «ما رایت الا جمیلا» در کلامشان مشهود است.

 

جوانان و نوجوانانی که با احساسات و درونی پاک و با شور و عشق حسینی برای بوسه بر تابوت پیکر مطهر این شهید دفاع مقدس اشک ماتم می‌ریزند نیز از جلوه‌های خاص و باشکوه آیین تشییع این مردآسمانی است. اینجا عطر بهشت سرمستت می‌کند.

 

امروز فرزند ایران که غریبانه به شهادت رسیده بود، پس از ۴۰ سال دوری از وطن در مراسمی باشکوه با خیل عظیم مردم شهیدپرور بیرجند تشییع و پیکر این لاله سرافراز در گلزاری شهدیا بیرجند در حلقه عاشقان شهادت آرام گرفت.

 

 

کد خبر 1267280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha