مقام امام صادق (ع) برای انسان های عادی قابل درک نیست

امام جمعه یاسوج گفت: مقام امام جعفر صادق علیه السلام برای انسان های عادی قابل درک نبوده و به اندازه ظرفیت درک می کنیم، ولی همه حقیقت امام را نمی توانیم در یابیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (۲۶ اردیبهشت ماه) در مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) که در مسجد صاحب الزمان (عج) شهر یاسوج برگزار شد با اشاره به اینکه امام جعفر صادق علیه السلام حجت و ولی خدا است، اظهار کرد: وقتی انسان حجت خدا شد، «خلیفه الله فی الارض» و آیینه تمام نمای پروردگار است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: در زیارت کبیره از امام جواد علیه السلام حقیقت امام صادق (ع) برای ما و هر کسی که بخواهد امام را بشناسد، روشن می شود.

 

وی با اشاره به اینکه فرازهای بسیاری از زیارت جامعه کبیره پرمعنا و قابل تفسیر است، افزود: امام تمام حق بوده و هیچ حرکت، کلام و سخن لغوی از او صادر نمی شود.

 

آیت الله حسینی با بیان اینکه منابع اسلام قرآن، سنت، عقل و اجماع هستند، ادامه داد: همه حرف ها و کلام های امام جعفر صادق (ع) حق، قانون و کلام خدا هستند.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اگر امام به حق و واجبی فرمان داده، بدون اشتباه کلام خداوند بوده، زیرا ظلمت و جهالت در کلام امام ظاهر نمی شود.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه فکر، قول و تحلیل امام منابع آنها اسلام هستند و چنین امامی خطا نمی کند، ابراز کرد: امام شاقول، تراز، میزان و حق برای زندگی انسان ها است.

 

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: حقیقت امام، حقیقتی است که خدا و نبی الله آن را درک می کنند و سایر عقول از درک امام عاجز هستند و امام هر چه می گوید، کلام خداوند است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد امامت و ولایت را مسئله رکنی دانست و افزود: جهنم جایگاه کسانی بوده که مخالف امام، امامت و حکم امام هستند.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه گناهان به غیر از شرک قابل بخشش هستند، اظهار کرد: کسی که با امام می جنگد، از مدار خداپرستی و توحید خارج شده است.

 

آیت الله حسینی با بیان اینکه محبوب ترین مسئله نزد پروردگار توحید و منفور ترین مسئله نیز کفر و شرک است، گفت: مقام امام جعفر صادق علیه السلام برای انسان های عادی قابل درک نبوده و به اندازه ظرفیت درک می کنیم، ولی همه حقیقت امام را نمی توانیم در یابیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد از قول امام صادق علیه السلام کمال انسان مومن را در سه خصلت دانست و گفت: انسان احکام شرعی و حلال و حرام خدا را بداند، صبر در مشکلات، صبر در مصیبت و صبر در عبادت و همچنین برنامه‌ریزی برای معیشت و توجه به مسائل زندگی اجتماعی باید مورد نظر قرار گیرد.

کد خبر 1267348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha