دنیای امروز تشنه معارف جعفری است

آیت الله رمضانی با بیان اینکه خداوند«دین» را به عنوان بزرگترین امانت به عالمان دینی سپرده تا آنان دین را به درستی به مردم آموزش دهند گفت: دنیای امروز تشنه معارف جعفری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، آیت الله رمضانی گیلانی_دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت و نماینده استان گیلان در مجلس خبرگان امروز( سه شنبه، ۲۶ اردیبهشت) در مراسم بزرگداشت علمای فقید شهرستان آستانه اشرفیه که همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در حسینیه اعظم حرم مطهر سلطان سیدجلال الدین اشرف(ع) برگزار شد، گفت:  پیامبر متعلم به تعلیم بود و علما نیز تربیت شده این مکتب هستند و مردم را برای نشاندن بر سفره اهل بیت(ع) مورد تربیت قرار می دهند.

وی با بیان اینکه خداوند«دین» را به عنوان بزرگترین امانت به عالمان دینی سپرده است افزود: عالمان دینی امانتدارانی هستند که می بایست دین را به درستی به مردم آموزش دهند.

آیت الله رمضانی، رفتار، گفتار و کردار نیکوی پیامبر خدا و اهل بیت را موجب جذب و تأثیر پذیری مردم از آنان عنوان کرد و ادامه داد: پیامبران برای هدایت مردم به راه راست و نجات آنان برگزیده شدند و برای رسیدن به سعادت و عاقبت بخیری باید پیرو مکتب و سیره عملی آنان و ائمه اطهار باشیم تا از گمراهی نجات یابیم.

وی بر ضرورت انجام عمل صالح تاکید کرد و دنیای امروز را تشنه معارف جعفری دانست و اظهار کرد: تمام ضوابط و قواعد طلایی که باید به دنبال آن باشیم در کلام امام جعفر صادق(ع)  و ائمه معصومین یافت می شود.

آیت الله رمضانی تصریح کرد: تمام دنیا و حتی کسانی که به دینی معتقد نیستند به دنبال قواعد طلایی بین خود و مردم هستند، و آن پسندیدن هر آنچیزی است که برای خود دوست داریم و باید برای دیگران هم بپسندیم.

وی خود برتر بینی را از آفت‌های دانست که در ذات هر انسانی است و گفت: انسان باید مراقب رفتار خود با سایر انسان ها باشد و حفظ کرامت آن‌ها را در نظر بگیرد و خود را از دیگری بالاتر و بهتر نبیند تا به مقام بندگی خدا نزدیک و نزدیکتر شود.

آیت الله رمضانی با افتخار به اینکه پیروان امام جعفر صادق علیه السلام هستیم، گفت: امام صادق(ع) همه خیرها را در کنار هم جمع کرد و راه هدایت را به شیعیان و مسلمانان نشان داد و از آنجایی که توانست فعالیت علمی بیشتری نسبت به سایر امامان داشته باشد به همین دلیل بیشتر روایات شیعیان چه در اصول و چه در فروع دین از ایشان است.

گفتنی است، قبل از این مراسم، هیأت‌ عزاداری از حرم مطهر آقا سید محمد بن جعفر صادق(ع) تا حرم مطهر آقا سید جلال الدین اشرف به صورت سینه زنی برگزار شد.

کد خبر 1267354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha