قلب، حرم امن الهی/ هدیه امام صادق(ع) را پیاده کنید

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه به تعبیر امام صادق(ع) قلب، حرم امن الهی است، گفت: اگر این حدیث و هدیه از طرف امام جعفرصادق علیه السلام را پیاده کنید و مورد توجه قرار دهید بدانید که هرگز فریب نخواهید خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمدعلی جعفری در اردوی فعالین فرهنگی و مذهبی وفاق مرحله دانشگاهی حامیم ۲ دانشگاه بیرجند اظهار داشت: به گفته امام صادق علیه السلام قلب،حرم خدا است.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند با بیان اینکه به یک مکان خاص که آثار خاص دارد، اطلاق حرم می شود، افزود: این تعبیر فقهی، عظمت آن را می رساند و خاص بودن ویژگی های آن را نشان می دهد.

 

وی در ادامه بیان کرد: در برخی از حرم ها دیدید که ایرانی، افغانستانی و پاکستانی و ... دست به دست هم برای دفاع آن پرداختند که حرم حضرت زینب(س) بود و گفتند که این حرم، خط قرمز ما است و جوانمردی خود را نشان دادند و با خون خود این مرز را حفظ کردند.

 

حجت الاسلام جعفری با اشاره به اینکه به قول سردار سلیمانی، ایران هم حرم است، افزود: اگر سوریه حفظ شد به برکت این حرم بود و ایران اقتضا دارد که به حفظ آن بپردازیم و برای حفظ آن همه ما باید سرمایه گذاری کنیم.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند در ادامه گفت: این حرم، حرمی نیست که خدای ناخواسته هر کس به نوعی آسیبی به آن وارد کند.

 

وی در خصوص روایت امام صادق(ع) عنوان کرد: قلب حرم خدا است و در این حرم غیرخدا را راه ندهید و هر چیزی را که می بینید و هر گفته، شعار و...که بوی خدایی ندارد اجازه ندهید وارد قلبتان شود.

 

حجت الاسلام جعفری در پایان گفت: اگر این حدیث و هدیه از طرف امام جعفرصادق علیه السلام را پیاده کنید و مورد توجه قرار دهید بدانید که هرگز فریب نخواهید خورد و این روایت را آویزه گوش خود قرار دهید و این درس را به یادگار از امام جعفرصادق علیه السلام داشته باشید.

کد خبر 1267380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha