جانِ پدر|بزرگداشت روز دختر در کرمان با برنامه های متنوع

در حالی که تنها چند روز مانده به آغاز ماه ذیقعده و سالروز میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها که به همین مناسبت به روز دختر نام گرفته است؛ برنامه های متعددی در استان کرمان تدارک دیده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان در حالی که تنها چند روز مانده به آغاز ماه ذیقعده و سالروز میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها که به همین مناسبت به روز دختر نام گرفته است؛ برنامه های متعددی در استان کرمان تدارک دیده شده است.

 

اکرم رنجبر، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ثارالله استان کرمان در این باره به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: بزرگداشت روز دختر در همه محلات استان توسط پایگاه های مقاومت برگزار می شود.

 

وی افزود: در این نشست های دخترانه مباحثی از جمله دختران، مادران آینده؛ بررسی جایگاه دختران در روایات؛ معرفی دختران نمونه، تبیین جایگاه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و نقش پدر در تربیت اجتماعی دختران طرح می شود.

 

رنجبر با بیان اینکه هر استان برای برنامه های روز دختر یک کلیدواژه دارد که در استان کرمان «جانِ پدر» هست؛ ادامه داد: عصر روز جمعه(29 اردیبهشت ماه) مراسم جشن «جانِ پدر» در گلزار شهدای کرمان و در جوار مزار سردار دلها برگزار می شود.

 

وی از رزمایش تولیدمحتوا در فضای مجازی با عنوان «جانِ پدر؛ دختر» خبر داد و گفت: همچنین تاکنون بیش از 169 تولید هنری دخترانه برای انتشار در دهه کرامت آماده شده است.

 

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ثارالله استان کرمان اصلی ترین برنامه روز دختر را از ساعت 19:30 روز یکشنبه (31 اردیبهشت) در پارک مادر و با همکاری مجموعه های مختلف از جمله هیئت های مذهبی، شهرداری، گروه های مردمی و... اعلام کرد.

 

وی افزود: در حاشیه این جشن هفت موکب فرهنگی و نمایشگاهی متشکل از 9 غرفه نیز راه اندازی می شود و در این جشن 18 دختر نمونه شهر کرمان معرفی خواهند شد.

 

اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان کرمان نیز برنامه هایی به این مناسبت تدارک دیده است.

 

جبهه مردمی انقلاب اسلامی نیز ایجاد «گذر فرشته ها» در میدان توحید و پیاده راه شهید تجلی را از اول تا پنجم خرداد تدارک دیده است که شامل برنامه های جذاب دخترانه، کافی شاپ، اجرای موسیقی زنده، گپ و گفت دخترانه، فروش محصولات دخترانه و اجرای جشن های شبانه می شود.

 

واحد خواهران خادم الشهدای کرمان نیز جشن ویژه ای را برای روز دختر تدارک دیده و علاوه بر آن در همان روز خادمان اقدام به دوخت صلواتی چادر برای بانوان می کنند.

 

 

 

 

کد خبر 1267468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha