رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری وارد ارومیه شد

پاتریارک مار آوا روئیل، رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری صبح امروز با هدف بازدید از کلیساها و شرکت در چند برنامه وارد ارومیه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، پاتریارک مار آوا روئیل، رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری بهمراه هیأت همراه صبح امروز، چهارشنبه(27 اردیبهشت‌ماه) در بدو ورود به ارومیه با حضور در دفتر نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه ارومیه، با وی دیدار و گفتگو کرد.

رهبر آشوریان جهان در سخنانی، ضمن ابراز امیدواری نسبت به همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان مختلف کنار یکدیگر بر نقش روحانیون در موعظه و هدایت جوامع تأکید کرد.

وی با اشاره به تبلیغات ضد دینی در سطح جهان علیه مردم، وظیفه عالمان دین در این راستا را مهم خواند.

رهبر آشوریان جهان گفت: ما به عنوان آشوریان ایرانی در این کشور مسیحیت را پذیرفته‌ایم و فرزندان واقعی ایران هستیم.

وی گفت: کلیسای حضرت مریم در ارومیه از قدیمی ترین کلیساهای کل جهان است و این نشان دهنده آن است که مسیحیت در ایران سابقه کهن و دیرینه دارد و همه ما جزیی از ایران هستیم و جدا نیستیم.

عبداله مددی تمر، مدیر کل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری، علیرضا نوروزی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی نیز درمراسم استقبال رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری در فرودگاه حضور داشتند.

 

 

 

گفتنی است؛ سخنرانی اسقف پاتریک مار آبا روئیل. رهبر کلیسای شرق آشور، راس ساعت 17جمعه (29 ارديبهشت ماه) سال جاری در سالن تالار وحدت ارومیه از دیگر برنامه های این سفر است.

کد خبر 1267471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha