نکوداشت ۲۹۰ مین سالروز «مختومقلی فراغی» با حضور مهمانان داخلی و خارجی

قربانی از برگزاری نکوداشت ۲۹۰ مین سالروز «مختومقلی فراغی»، دانشمند عارف و شاعر شهیر ایرانی ترکمن فردا (پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت) با حضور مهمانان داخلی و خارجی در روستای آق توقای مراوه تپه گلستان خبر داد.

جواد قربانی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: نکوداشت 290 مین سالروز «مختومقلی فراغی»، دانشمند عارف و شاعر شهیر ایرانی ترکمن با شعار «مختومقلی فراغی؛ همبستگی اجتماعی و هویت ایرانی اسلامی» ساعت 14 فردا (پنجشنبه 28 اردیبهشت) با حضور مهمانان داخلی و خارجی در روستای آق توقای شهرستان مراوه تپه گلستان برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: قرائت شعرخوانی ترکمن ها و فارس ها، اجرای سرود، موسیقی ترکمن، سخنرانی استاندار گلستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، معاون وزیر فرهنگ ترکمنستان، رونمایی از کتاب، تجلیل از مختومقلی شناسان و اجرای ذکر خنجر از برنامه های این مراسم است.

 

وی ادامه داد: معاون وزیر فرهنگ ترکمنستان و حدود 40 نفر از مهمانان خارجی ترکمنستان امروز از طریق مرز اینچه برون وارد گلستان می شوند.

 

 

قربانی اظهارداشت: در راستای نکوداشت 290 مین سالروز «مختومقلی فراغی»، 16 برنامه در مدیرییت جدید ارشاد و تدابیر استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در 14 شهرستان برگزار شد.

 

وی، تبیین دیوان مختومقلی فراغی که شامل؛ مضامین اجتماعی، اخلاقی، ادبی، عرفانی، سیاسی و مردمی بوده را از اهداف برگزاری این نکوداشت ها بیان کرد و گفت: در برگزاری این مراسمات سعی شده تا نسل جوان با گنجینه های معنوی کشور آشنا شوند.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: مختومقلی فراغی زبان و ادبیات ترکمن و آداب و رسوم و سنن و قوم شریف ترکمن است و آشنایی نسل جوان و نوجوان ما با گنجینه های معنوی خودشان چراغ راهی برای آینده کشور می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: معاونت فرهنگی ارشاد گلستان در راستای برنامه های نکوداشت و بزرگداشت مفاخر و مشاهیر، از سال گذشته برگزاری چنین برنامه هایی را آغاز کرده و امسال نیز پیگیر تمهیدات و نشست های اولیه برای بزرگداشت و نکوداشت شاعر شهیر ترکمن «مسکین قلیچ» است که با همنکاری یکی از دانشگاه های استان برگزار می شود.

کد خبر 1267475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha