۹ کتاب در حوزه ایثار و شهادت در نمایشگاه بین المللی کتاب عرضه کردیم

نام آور از عرضه ۹ کتاب در حوزه ایثار و شهادت در نمایشگاه بین المللی کتاب خبر داد و گفت: مراحل اخذ مجوز مهمترین مشکل ما در حوزه نشر کتاب است.

«سعیده نام آور»، مدیر داخلی نشریه انتشارات فتح الفتوح در حاشیه سی و چهارمین نمایشگاه کتاب در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: انتشارات فتح الفتوح اختصاصی حوزه ایثار و شهادت است که در زمینه شهدا، ایثارگران و خانواده رزمندگان و جانبازان آثار مختلف چاپ می کند. آثار ما در زمینه های مختلف با محتواهای متفاوت از جمله خاطرات نویسی، داستان های کوتاه و بلند، اشعار مربوط به ایثارگران و دل نوشته های شهدایی و ارزشی است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: سال گذشته دو کتاب پر فروش داشتیم که در نمایشگاه کتاب هم بالاترین فروش را در بین کتاب های ما به خود اختصاص دادند. یکی با عنوان «بهشت جا مانده» که شامل زندگینامه شش سال جانباز قطع عضو است، این کتاب در نیمه دوم سال 1400 چاپ شد و قبل از اسفند 1400 چاپ اولش به اتمام رسید و در نمایشگاه امسال با 500 عنوان چاپ دوم آن را عرضه کردیم. کتاب پر فروش دیگر ما «مین های در انتظار است» که مجموعه خاطرات جبهه یک جانباز اعصاب و روان می باشد.

 

نام آور خاطرنشان کرد: کتابی که قبلا چاپ شده است، کتاب عاشقانه های یک نسل سومی است که مشتمل بر 500 داستان کوتاه برگرفته از زندگی واقعی ایثارگران است که چاپ دوم آن به پایان رسیده و در چاپ سوم آن هستیم. این کتاب در میان جوانان و نوجوانان بسیار پر فروش بوده، ضمن اینکه مدارس هم تعداد زیادی از این کتاب را خریداری نمودند. کتاب «چشم چشمه چکامه» کتاب دیگری است که این کتاب نگاهی مختصر از دریچه داستان، دلنوشته و شعر به زندگی خانواده ایثارگران می باشد.

 

نام آور اظهار کرد: مجموعه 9 کتاب در حوزه ایثار و شهادت در نمایشگاه بین المللی کتاب عرضه کردیم، کتابی هم داریم که خارج از حوزه ایثار و شهادت است که اواخر سال 1401 به چاپ رساندیم. این کتاب یک کتاب تخصصی ترجمه است که در حوزه مشاوره می باشد.

 

وی با اشاره به استقبال مردم از نمایشگاه کتاب گفت: با توجه به اینکه در روزهای آغازین نمایشگاه کتاب قرار داریم، استقبال چندان مناسب نیست لذا با توجه به تجربه ای که از سال های گذشته داریم به مرور استقبال افزایش پیدا می کند.

 

وی با بیان اینکه گرفتن مجوز مهمترین مشکل ما در حوزه کتاب است، افزود: مشکلات زیادی در روند صدور مجوز و سایر مراحل چاپ کتاب وجود دارد، برای هر کتابی با سایت وزارت ارشاد مشکل داریم، گاهی مواقع کتاب های ما آماده چاپ هستند ولی در مرحله صدور مجوز هستند لذا از وزارت ارشاد خواهشمندیم مراحل صدور مجوز را آسان تر کند.

کد خبر 1267487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha