شناسنامه جمعیتی روستاها تهیه می شود

علیخانی گفت: امسال بحث نقشه جمعیتی استان ها تهیه شده و بر این اساس، اتاق وضعیت جمعیت استان ها مشخص است که چه روندی طی می کند و در تلاش هستیم به سمت شناسنامه روستا به روستا برویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، کبری علیخانی-مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین- در آیین اختتامیه تقدیر از برگزیدگان رویداد استانی جایزه جوانی جمعیت که امروز (چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت) در سالن اجتماعات  استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: اولین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت، امسال رقم خورد و این رویداد در تمامی استان ها در هفته جمعیت برگزار می شود.    

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین ادامه داد: در گذشته در این حوزه ریل گذاری و نظم را نداشتیم، ولی بعد از ابلاغ قانون جوانی جمعیت، هدفگذاری و کمیته بندی ها مشخص شده و می دانیم باید به چه سمتی حرکت کنیم و جای تشکر از نمایندگان مجلس وجود دارد که این ریل گذاری را انجام دادند.         

 

وی عنوان کرد: امسال هم بحث نقشه جمعیتی استان ها از ثبت احوال کشور و استان ها تهیه شده و بر این اساس، اتاق وضعیت جمعیت استان ها مشخص است که چه روندی طی می کند و در تلاش هستیم به سمت شناسنامه روستا به روستا برویم.         

 

علیخانی گفت: رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت از اسفند ماه آغاز و اعلام عمومی شد و آثار در هفت بخش شامل رسانه،  خانواده، مدیران دستگاه های اجرایی، شرکت های خصوصی، سمن ها و نخبگان که تا ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۰ اثر به دبیرخانه این رویداد ارسال شد.  

 

وی یادآور شد: با توجه به داوری های صورت گرفته ۲۴ برگزیده انتخاب شدند و این انتخاب هم بر اساس شاخص های اعلامی بود که وزارت کشور و ستاد ملی جوانی جمعیت اعلام کردند و ما همچنین سعی کردیم از رابطان و فعالان در حوزه جمعیت هم تقدیر داشته باشیم.  

کد خبر 1267499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha