هزینه کردن در راه انس با قرآن سرمایه گذاری در مسیر واکسینه کردن جامعه است

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم گفت: هزینه کردن در راه انس با قرآن سرمایه گذاری در مسیر واکسینه کردن جامعه است و باید بدانیم که ویروس های معنوی هم همچون کرونا کشنده است.

حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم عضو خبرگان رهبری و رابط رییس جمهور در امور روحانیت و حوزه های علمیه و استاد تفسیر قرآن و حوزه علمیه ، چهارشنبه در مرحله نهایی ششمین دوره رقابت های قرآنی شوق تلاوت در دانشگاه آزاد اسلامی ساری اظهار کرد: شوق تلاوت در درون خود معنای بزرگی دارد و شوق تلاوت، یعنی شوق قرآن و شوق معنویت، ارتباط با عالم ملکوت را شامل می شود.

وی افزود: نوجوان در سنین نوجوانی با قلب پاک با قرآن و عالم ملکوت و خداوند در ارتباط است، برای سالهای سال بیمه و آخرت و عاقبت او تضمین می شود.

استاد تفسیر قرآن و حوزه علمیه گفت: در روایت داریم که اگر در نوجوانی با شوق قرآن را تلاوت کند، فکر، قلب و همه وجود و نیات و افعال و حرکات او قرآنی می شود و آنگونه اقدام می کند که خدا دوست دارد و محبوب خداوند می شود و خداوند به او قدرت اثرگذاری می دهد و همچون سردار سلیمانی می شود که مستکبران را تنبیه کند.

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم یادآور شد: فعالیت افراد قرآنی، فعالیتی بر مبنای قرآن است و قرآن مایه شفای بیماری هاست و بیماری قلبی، روحی  وکینه ها را درمان کرده و اختلافات خانوادگی را به حداقل می رساند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز آسیب اجتماعی یکی از مشکلات جامعه است؛ خاطر نشان کرد: ابعاد دینی و معنوی جامعه از سوی مسئولان مغفول است در حالی که می توان با این ابعاد معنوی و دینی آسیب های اجتماعی را به حداقل رساند و به جای پیشگیری به فکر درمان هستند و هزینه مقابله با آسیب های اجتماعی را افزایش می دهند.

استاد تفسیر قرآن و حوزه علمیه گفت: اگر برنامه ریزان با هزینه اندک جامعه را در برابر آسیب های اجتماعی بیمه کنند؛ احتیاج به هزینه های گزاف برای درمان نیست و باید واقف باشند که هر چه در  مسیر انس با قرآن هزینه کنند؛ سرمایه است.

وی افزود: هزینه کردن در راه انس با قرآن سرمایه گذاری در مسیر واکسینه کردن جامعه است و باید بدانیم که ویروس های معنوی هم همچون کرونا کشنده است و راه برون رفت از شرک و شک دوستی و انس با قرآن است.

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم گفت: مسیر انقلاب اسلامی مسیر پیروزی و موفقیت است و اگر در این مسیر به خدا و اولیای الهی گام ببندیم موفق خواهیم شد و نوجوانان شرکت کننده در رقابت های قرآنی شوق تلاوت همه برنده اند و هرکس از جهنم و غضب الهی دور شود؛ برنده است.

رابط رییس جمهور در امور روحانیت و حوزه های علمیه و استاد تفسیر قرآن و حوزه علمیه یادآور شد: از همه مسئولان دغدغه مند در راستای ترویج قرآن قدردانی می کنم که به اهمیت این محفل و مسائل قرآنی پی بردند و اگر می خواهیم کشور سالمی در مقابل هجمه فکری دشمن داشته باشیم و با آسیب های اجتماعی مقابله کنیم، باید توجه به قرآن را در دستور کار خود قرار داده و با قرآن انس بگیریم.

کد خبر 1267562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha