آغاز به‌کار سومین جشنواره موسیقی مقامی تارآوا در خراسان شمالی

سومین جشنواره موسیقی مقامی تارآوا خراسان شمالی با رقابت ۱۰۵ اثر در سه بخش تک نوازی، تک نوازی همراه با آواز«بخشی گری» و گروه نوازی با اجرای سازهای محلی و مقامی از امروز به مدت دو روز در شیروان آغاز به‌کار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ سومین جشنواره موسیقی مقامی تارآوا خراسان شمالی از صبح امروز پنج شنبه (۲۸ اردیبهشت ماه) با اجرای تک نوازی بانوان و تک نوازی آقایان رده سنی زیر ۱۸ سال آغاز شد و عصر امروز با اجرای ساز و آواز آقایان رده سنی بالای ۳۰ سال، گروه نوازی و ساز و آواز آقایان در رده سنی ۱۸ تا ۳۰ سال در مجتمع فرهنگی و هنری غدیر شیروان ادامه می یابد.

 

فردا جمعه و در دومین روز جشنواره هم تک نوازی آقایان رده سنی ۱۸ تا ۳۰ سال، تک نوازی آقایان رده سنی بالای ۳۰ سال و موسیقی ترکمن اجرا خواهد شد.

 

آیین اختتامیه سومین جشنواره موسیقی مقامی تارآوا با حضور مسئولان کشوری، استانی و هنرمندان روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه در مجتمع فرهنگی و هنری غدیر شهرستان شیروان برگزار می شود.

 

گفتنی است؛ برگزاری کارگاه آموزشی به همت «هوشنگ جاوید» از اساتید برجسته حوزه موسیقی مقامی کشور در سالن همایش های اداره شبکه بهداشت شیروان هم بخشی از برنامه های جنبی این جشنواره است.

کد خبر 1267608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha