"عتبه حسینیه"؛ برای ترویج علوم اهل بیت (ع) در نمایشگاه کتاب تهران شرکت کرده است

حجت الاسلام شرف الحسین اخوند با بیان اینکه "عتبه حسینیه"؛ برای ترویج علوم اهل بیت (ع) در نمایشگاه کتاب تهران شرکت کرده است، گفت: این غرفه به نمایندگی از حرم امام حسین (ع) در نمایشگاه حضور دارد. 

حجت الاسلام "شرف الحسین اخوند"، نماینده حرم امام حسین (ع) مستقر در ایران درباره برنامه های "عتبه حسینیه" در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: این غرفه به نمایندگی از حرم امام حسین (ع) در این نمایشگاه برای ترویج علوم اهل بیت (ع) شرکت کرده است.

 

 

وی ادامه داد: در این نمایشگاه دو غرفه داریم یکی در بخش ناشرات خارجی که کتاب هایی تحقیقی، تفسیری و احادیث  درباره امام حسن(ع)، امام حسین (ع)، امام سجاد (ع) و امام صادق (ع) را در معرض نمایش و فروش گذاشته شده است. غرفه دیگر که برای نشان دادن پرچم امام حسین (ع) و برگزاری مسابقه در سی و چهارمین نمایشگاه کتاب دایر شده است.

 

 


نماینده حرم امام حسین (ع) مستقر در ایران با اشاره به برگزاری مسابقه درباره امام حسین(ع) در غرفه عتبه حسینه در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: در ایام برپایی نمایشگاه در غرفه "عتبه حسینیه"  هر یک روز  در میان مسابقه ای درباره امام حسین (ع) و جریان کربلا برگزار می شود؛ در این مسابقه از سئوالات آسان و مشهور استفاده شده تا مخاطبان بتوانند پاسخگو باشند در واقع هدف از برگزاری این بوده که تاریخ در اذهان مردم گردشی داشته باشد و این معلومات در اذهان مردم یادآوری شود. هر روز جایزه ای به ۶ نفر از برندگان داده می شود، این جایزه انگشتری است که سنگ آن از ضریح امام حسین(ع) است و در  آخرین روز مسابقه نیز به پنج نفر از برندگان سفر کربلا هدیه داده می شود.

 



حجت الاسلام "شرف الحسین اخوند" اظهار کرد: عتبه حسینیه با بیش از ۷۰ عنوان کتاب درباره معارف اهل بیت (ع) به زبان عربی در سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران حضور دارد، این کتاب ها شامل نهج البلاغه های مختلف، صحیفه سجادیه و آثاری در حوزه های تاریخی، ادبیات، شعر و داستان است.   

 

کد خبر 1267633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha