۱۵ خرداد ماه آخرین ثبت نام چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان کرمانشاه

سهیلی،گفت: ثبت‌نام این مسابقات از روز ۱۶ اردیبهشت از طریق درگاه اینترنتی مسابقات به نشانی Quraniran.ir شروع و تا ۱۵ خردادماه جاری ادامه دارد.

سهیل سهیلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به آغاز ثبت نام مسابقات سراسری  قرآن کریم در کرمانشاه ،گفت: قرآن بهترین مونس انسان در تنهایی ها و نگرانی‌های زندگی است که جلوه‌ای از علم و حکمت پروردگار و نشانگر عظمت خداوند متعال است.

 

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه کرمانشاه افزود: انس با قرآن، همراه شدن با گنجینه بی پایان و در اختیار داشتن برنامه جامع و کامل یک زندگی سعادتمندانه است که همه در پی آنند، ولی نمی دانند که در کنارشان قرار دارد و به قول معروف: یار در خانه و ما گرد جهان می‌گردیم.

 

وی خاطر نشان کرد: شناخت قرآن و انس با آن برای هر فرد مسلمان خصوصاً نسل جوان که با اندیشه‌های نو سروکار دارند امری حیاتی است زیرا قرآن منبع مهمی از فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی ما را تشکیل می دهد. در این میان آن‌چه اهمیت دارد چگونگی انس با قرآن این منشور هدایت‌بخش است در واقع انسان باید قرآن‌گرا باشد و تمام امور خود را به قرآن پیوند دهد و قرآن را جزئی از باورهای درونی خود بداند.

 

سهیلی تصریح کرد: هدف از برگزاری مسابقات قرآنی آشنایی علاقمندان و جوانان با معانی و زیبایی های کلام الهی است که به تدریج باعث انس و تدبر بیشتر دانش آموزان با قرآن می شود و شرکت کنندگان با شرکت در مسابقات قرآنی، با زیبایی های کلام الهی و سخنان اهل بیت(ع) آشنا می شوند و این آشنایی تأثیر بسزایی در شناخت مسائل دینی و اعتقادی دارد.

 

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه کرمانشاه با اشاره به اینکه  کار ثبت نام چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان کرمانشاه آغاز شده است، اظهار کرد:ثبت‌نام این مسابقات از روز ۱۶ اردیبهشت از طریق درگاه اینترنتی مسابقات به نشانی Quraniran.ir شروع و تا ۱۵ خردادماه جاری ادامه دارد.

 

 

وی گفت:  علاقه مندان می‌توانند در ۴ بخش مختلف بصورت رشته انفرادی یا آوایی و نیز رشته گروه و یا نغماتی و معارف تخصصی و عمومی برگزار و دراین دوره افراد بالای ۱۸ سال می توانند با هم به رقابت بپردازند.

 

سهیلی افزود: شرکت کنندگان می توانند جهت دریافت آئین‌نامه و منابع مسابقات به سایت www.quraniran.ir مراجعه و فایل را دریافت کنند.

کد خبر 1267641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha