چهاردهمین دوره اجلاس«روسیه – جهان اسلام» در کازان آغاز به کار کرد

چهاردهمین دوره اجلاس «روسیه - جهان اسلام امروزدر کازان پایتخت جمهوری تاتارستان در فدراسیون روسیه کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اسپوتنیک، چهاردهمین دوره اجلاس «روسیه - جهان اسلام» با مشارکت نزدیک به 15 هزار نفر از 85 کشور جهان امروز(پنجشنبه 28 اردیبهشت 1402) در  کازان پایتخت جمهوری تاتارستان در فدراسیون روسیه کار خود را آغاز کرد.

 

این اجلاس در 28 تا 30 اردیبهشت 1402 مطابق با 18 تا 20 می 2023 برای چهاردهمین دوره در تاتارستان برمی شود. این اجلاس سکویی برای تقویت روابط تجاری، اقتصادی، علمی، فناوری، اجتماعی و فرهنگی بین روسیه و کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی است.

 

 تالیا مینولینا، رئیس آژانس توسعه سرمایه گذاری در تاتارستان گفت: اجلاس کازان بزرگ‌ترین رویداد سالانه بین المللی در تاتارستان است. به طوری که ثبت 15 هزار شرکت کننده از 85 کشور و 84 استان روسیه انجام گرفته است.

 

وی افزود: انتظار می رود معاونان نخست وزیر روسیه «آندره بلوسوف»،«مارات خسنولین» و«الکسی اوورچوک» از جمله مهمانان بلندپایه این اجلاس هستند. در این اجلاس نخست وزیر تاجیکستان، معاون نخست وزیر ازبکستان، آذربایجان، وزیران امارات متحده عربی، بحرین، قطر، مالزی، اوگاندا، پاکستان و افغانستان شرکت می کنند. انتظار می رود که 45  نماینده دیپلماتیک و 37 سفیر در فعالیت‌ها این دوره حضور یابند.

 

برنامه‌های این اجلاس شامل نزدیک به 200 فعالیت با عنوان‌های مختلف از جمله نشست‌های کاری، همایش ها، میزگردها، فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و آموزشی است. اجلاس فرصتی را برای بازرگانان شرکت کننده به منظور یافتن شرکای تجار، مالی و فنی و ورود به بازارهای جدید و جذب سرمایه گذاری فراهم می کند.

 

در سیزدهمین دوره این اجلاس بیش از شش هزار نفر از 64 کشور شرکت کردند

کد خبر 1267653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha