نیمی از این افراد تحت پوشش کمیته امداد امکان اشتغال به کار ندارند/ توانمندسازی ۳ هزار مددجوی مازندرانی طرح اشتغال

خاکسار گفت: نیمی از این افراد تحت پوشش کمیته امداد امکان اشتغال به کار ندارند و چرخه آموزش و مشاوره را فعال می کنیم و با تشکیل مووسسه راه زندگی و بنیاد حیات برای ساماندهی به امر اشتغال به طور جدی وارد عمل شدیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، مصطفی خاکسار قائم مقام کمیته امداد کشور، پنج شنبه درهفتمین جشنواره توانمندسازی 3 هزار نفر از مددجویان طرح اشتغال و تجلیل از یاوران اشتغال کمیته امداد مازندران در فریدونکنار اظهار کرد: در کمیته امداد توفیق خدمتگزاری به 4 میلیون و 800 هزار نفر در قالب 2 میلیون و 400 خانوار در کل کشور را برعهده داریم.

وی افزود: نیمی از این افراد تحت پوشش کمیته امداد امکان اشتغال به کار ندارند و تلاش داریم تا برای ادامه زندگی آنان خدمت ارائه کنیم.

قائم مقام کمیته امداد کشور با بیان اینکه بیش از 700 هزار نفر از افراد تحت پوشش امداد از قشر دانش آموزان هستند؛ یادآور شد: این افبراد مشغول تحصیل هستند و تعدادی دیگری هم در همین سن هستند اما مشغول تحصیل نیستند و افرادی که اشتغال به کار دارند؛ خدمات مختلفی را در قالب اقدامات امداد ارائه می شود.

خاکسار گفت: فلسفه این نظام خدمتگزاری است و در کمیته امداد هم در بخش های مختلف تلاش داریم تا خدمات مختلف به افراد تحت پوشش امداد ارائه کنیم و در استان مازندران هم اشتغال برای جامعه 3 هزارنفری بیانگر تلاش برای ایجاد اشتغال است.

وی اظهار کرد: کمیته امداد در اندیشه احیای زندگی افراد است تا با تکیه بر توانمندی زندگی خود را ادامه داده و به حرکت در آورند و این اقدام با توسعه و تکامل در حال تکمیل است و تلاش برای ایجاد اشتغال پایدار و زندگی با کرامت، امداد دارای تحولاتی است تا افراد را به عرصه آموزش، ارائه خدمت و ارائه تسهیلات و ایجاد اشتغال در کنار نظارت ها در طول برنامه 5 ساله این افراد را توانمند کرده و مستمری مادی آنان را قطع و اما در بخش اشتغال کمک کار  است و حمایت دارد.

قائم مقام کمیته امداد کشور افزود: در سال گذشته با تخصیص اعتبارات در کنار افزایش مستمری بگیران و امسال شاهد افزایش 100 درصدی مستمری ها خواهیم بود؛ چرخه آموزش و مشاوره را فعال می کنیم و با تشکیل مووسسه راه زندگی و بنیاد حیات برای ساماندهی به امر اشتغال به طور جدی به حرکت در آمدیم و وارد عمل شدیم.

خاکسار گفت: توانمندی ما در گرو عوامل مختلفی است و توجه جدی دولت و تقویت اقدامات مختلف برای زندگی سالم در قالب افزایش اعتبارات و تسهیلات و مستمری بگیران، خدمتگزاری و تلاش شبانه روزی که نصیب حال همه ما در کمیته امداد شد، همکاری همه مسئولان در استان، تلاش و همت افراد مددجوی کمیته امداد از جمله این عوامل است.

قائم مقام کمیته امداد کشور افزود: اگر در بخشی توفیقات کمتری داریم، نیازمند توجه به فرهنگ کار و تقویت باور به کار باید در جامعه نهادینه شود و بدانیم که اگر کار سخت است، بیکاری موجب فساد است.

وی یادآور شد: امسال 35 هزار میلیارد تومان برای 500 هزار فرصت شغلی در قالب تسهیلات در کل کشور به افراد تحت پوشش ارائه می شود تا در این بخش توانمندسازی اتفاق افتد.

کد خبر 1267686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha