بی نظیری نظم ایرانیان در حج / حجاب زنان ایرانی مورد توجه ملت‌ها است

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه نظم ایرانیان در سفر حج بی نظیر است گفت : حجاب زنان ایرانی مورد توجه ملت‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت ، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز ( جمعه ۲۹ اردیبهشت ) در همایش متمرکز زائران گیلانی حج تمتع ۱۴۰۲ در مجموعه ورزشی شهید عضدی رشت با بیان اینکه ایرانیان در طول تاریخ مورد توجه ملت‌ها بوده‌اند اظهار داشت: در آستانه سوم خرداد ماه سالروز فتح خرمشهر قرار داریم؛ روزی که فرزندان این مرز و بوم خرمشهر را از دست صدام نجات دادند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه حجاب زنان ایرانی مورد توجه ملت‌ها است افزود: بسیاری از بانوان زائر در سفر حج به حجاب و چادر زنان ایرانی توجه دارند و برخی از آنان وقتی به سرزمین خود بازمی‌گردند، تلاش می‌کنند از چادر و حجاب زنان ایرانی الگو بگیرند.

امام جمعه رشت نظم ایرانیان در حج را مثال‌زدنی دانست و گفت: در دعای ماه مبارک رمضان، از خدا می‌خواهیم که حج را نصیب‌مان کند و این نشان‌دهنده اهمیت حج در زندگی انسان است و اگر به حقیقت حج بیندیشیم، یک سفر حج می‌تواند انسان را متحول کند.

وی با اشاره به اینکه زائران در سفر حج، امام زمان(عج) را می‌بینند اما آن حضرت را نمی‌شناسند خاطرنشان کرد: امام زمان(عج) در سفر حج نه‌تنها همه را می‌بیند بلکه همه را با نام پدر، مادر و مشخصات می‌شناسد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان، به ضرورت رفع حق‌الناس قبل از سفر حج اشاره و خطاب به زائران گفت: در این مدت، اگر دل کسی را شکسته‌اید، به دست آورید و تلفنی با آنان تماس گرفته و دلجویی کنید و بدانید کعبه جای شکستن غرور است.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: این زائران به سرزمینی می‌روند که همه جای آن سرشار از برکت است؛ در مسجدالحرام و مسجدالنبی سعی کنند یک ختم قرآن داشته باشند زیرا قرآن در این ۲ شهر نازل شده است.

امام جمعه رشت گفت: کسانی که نمی‌توانند قرآن بخوانند، در مکه و مدینه هر روز بیش از ۱۰۰ بار "قل هو الله احد" بخوانند و به پیامبر(ص) و اهل‌بیت عصمت و طهارت هدیه کنند و بدانند ثواب این عمل به پدر، مادر و اموات آن‌ها خواهد رسید.

وی در توصیه به زائران افزود: صلوات بر محمد و آل محمد فراموش نشود و نمازهایتان را هم در مسجدالحرام و مسجد‌النبی بخوانید و بدانید یک رکعت نماز در این ۲ مسجد دارای ثواب عظیم است و در عین حال دعا برای امام زمان(عج) فراموش نشود چراکه ایشان هم نگاهش به شماست.

کد خبر 1267726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha