برای مبارزه با نقشه‌های اقتصادی دشمن، باید افراد دارای انگیزه و اراده در مسئولیت ها قرار بگیرد

امام جمعه کرمان تاکید کرد: در بخش های مختلف به ویژه اقتصادی مسئولان کارآمد، کاردان، دلسوز و انسان های دارای اراده قوی در مسئولیت ها قرار بگیرند که برای مبارزه با دشمن در بخش اقتصاد انگیزه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه اول نمازجمعه(۲۹ اردیبهشت) در خصوص خودسازی، توجه به ظرفیت بالای انسان در زمینه های مختلف که می تواند رضایت الهی را جلب و در مبارزه با هوی و هوس فعالانه عمل کند، مهم دانست.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه مبارزه با هوی و هوس مصادیق متعددی دارد؛ با استفاده از حدیثی از امام صادق علیه السلام؛ از جمله این مصادیق را در نظر گرفتن رضایت الهی در همه صحنه ها دانست و گفت: در این مسیر اخلاص و جهاد لازم است.

 

 

وی در خطبه دوم با تبریک ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها؛ دختران را امید آینده کشور دانست و در خطاب به پدران و مادران تاکید کرد: قدر دختران را بدانید و به جایگاه آنان توجه داشته باشید که اسلام نگاهی ویژه و والا به این جایگاه دارد.


 

امام جمعه کرمان همچنین اهمیت دادن به روز دختر و تکریم دختران را نیز مورد تاکید قرار داد.


 

وی با اشاره به روز بزرگداشت ملاصدار اظهار کرد: صدرالمتالهین حق بزرگی بر گردن جامعه علمی کشور در تبیین مسائل پیچیده و پرمشغله فلسفی دارد و آنقدر دقیق وارد این میدان شد که پس از او، فیلسوف های بزرگ روش صدرایی را انتخاب کردند و کمتر به سراغ روش های اِشراقی و مشاء رفتند.
 

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به سالگرد شهادت شهید بروجردی از این شهید به عنوان‌ فرمانده ای مخلص و عالی رتبه یاد کرد که تاریخ انقلاب اسلامی را بروجردی ها به تاریخ صدر اسلام پیوند زدند‌.

 

 

 

وی در ادامه با بیان اینکه سال‌ها از آغاز محاصره اقتصادی توسط آمریکایی ها می گذرد و کشور ما مورد طمع دشمن است؛ گفت: برای خنثی کردن نقشه های دشمن به چند نکته باید توجه کرد؛ اول اینکه در بخش های مختلف به ویژه اقتصادی مسئولان کارآمد، کاردان، دلسوز و انسان های دارای اراده قوی در مسئولیت ها قرار بگیرند و برای مبارزه با دشمن در بخش اقتصاد انگیزه داشته باشند.

 

 

امام جمعه کرمان افزود: بسترها برای نقش آفرینی بخش خصوصی سرمایه گذار در اقتصاد کشور نیز فراهم شود و مردم هم با دولت همراهی و همکاری داشته باشند و البته دولتمردان به قشر آسیب پذیر و کسانی که در صحنه های خطر کشور در خط مقدم قرار دارند باید کمک کنند.

 

 

وی حضور پرتوان قشر متخصص و متعهد جوان کشور در صحنه های اقتصادی را مهم خواند و افزود: قدرت یک کشور در جمعیت جوان متخصص متعهد رقم می خورد و باید فکری برای این جمعیت کرد.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به روز ملی جمعیت تاکید کرد: باید دست به دست هم داد تا جمعیت کشور دچار مشکل نشود زیرا کاهش جمعیت جوان تحصیلکرده منجر به کاهش دستاوردهای علمی، فرهنگی و خلاقیت ها می شود و برای کشور ضرر است.

 

 

وی به سالروز فتح خرمشهر به دست جوانان باانگیزه و فداکار کشور اشاره و بیان کرد: این فتح در سایه مقاومت برای جمهوری اسلامی سربلندی رقم زد و
کسانی که خرمشهر را اشغال کردند بر دیوارهای آن نوشتند " آمدیم بمانیم" اما دفاع جانانه ملت و جوانان وظیفه شناس کشور کار را به نفع جمهوری اسلامی رقم زد و خرمشهر به آغوش کشور ایران برگشت و همچنان در کشور نقش ایفا می کند.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: ملت عراق به عنوان برادر کنار ما است و صدام را ساقط کردند و امروز دو ملت ایران و عراق در کنار هم حماسه های جهانی در دفاع از دین و ارزش ها خلق می کنند که یکی از آنها جریان سازی اربعین است‌ که‌ برای‌ اسلام افتخار بزرگی است.

 

 

وی افزود: فتح خرمشهر صحنه جنگ را عوض کرد و دشمن خود را قانع کرد که به مرزهای خود برگردد و این فتح آغاز شکست های پی در پی دشمن و پایان تفکر شکست جمهوری اسلامی به وسیله دشمن است و هم قدرت سخت و هم توان جمهوری اسلامی در بسیج نیروهای مخلص برای دفاع از ارزش ها را به جهان نشان داد.
 

 

 

امام جمعه کرمان در بخش پایانی سخنانش با اشاره به اینکه برخی بی توجهی ها به تیم های ورزشی استان باعث می شود جوانان استان در جایگاه واقعی خود قرار نگیرند؛ گفت: توان ظرفیت جوانان استان در رقابت های ملی باید در بالاترین سطح ممکن رقم بخورد تا جایگاه ورزشی خود را در رشته های مختلف نشان دهند و حضور در رقابت های بین المللی داشته باشند که خواسته به حق جوانان استان است.

 

 

وی با بیان اینکه اگر از شکست ها و ناکامی ها درس بگیریم و به ضعف ها توجه شود؛ مقدمه پیروزی است؛ تاکید کرد: برای رفع شکست ها و ضعف ها باید آن را دقیق ریشه یابی کرد و این امر متخصص می خواهد تا ضعف ها را شجاعانه به مسئولان منتقل کند و آنان هم شجاعانه برطرف کنند تا هزینه ها صرفه اقتصادی داشته باشد.

کد خبر 1267733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha