شرکت ۶۱۴ نفر از خراسان جنوبی در چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم

رئیس اداره امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: از ۱۶ اردیبهشت تاکنون ۶۱۴ نفر از خراسان جنوبی جهت شرکت در چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در ۱۳ رشته قرآنی شرکت کرده اند.

علیرضا محمدنژاد -رئیس اداره امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: ثبت نام چهل و ششمین دوره از مسابقات قرآن کریم از ۱۶ اردیبهشت آغاز شده است و تا ۱۵ خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

 

وی در ادامه بیان کرد: از ۱۶ اردیبهشت تاکنون ۶۱۴ نفر از خراسان جنوبی در ۱۳ رشته شرکت کرده و از این جمع ۲۵۷ نفر آقا و ۳۵۷ نفر خانم هستند.

 

محمدنژاد با اشاره به تفکیک شهرستان ها گفت: از بیرجند و درمیان ۲۳۹ نفر، زیرکوه ۷۶ نفر، فردوس ۶۳ نفر، خوسف ۵۷ نفر، قاین ۴۸ نفر و طبس ۳۳ نفر، بشرویه ۳۰ نفر، نهبندان ۲۹ نفر، سرایان ۱۹ نفر، سربیشه ۱۱ نفر و شهر خضری دشت بیاض ۸ نفر در این دوره از مسابقات تاکنون شرکت داشته اند.

 

رئیس اداره امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در ۱۳ رشته اجرا می شود، افزود: شرکت کنندگان خراسان جنوبی به تفکیک رشته ها به این شرح است که در رشته قرائت تحقیق ۳۹ نفر، قرائت ترتیل ۸۵ نفر، حفظ کل قران ۲۹ نفر، حفظ ۲۰ جز ۳۵ نفر، حفظ ۱۰ جز ۵۴ نفر حفظ ۵ جز ۶۲ نفر، دعاخوانی ۶۴ نفر و اذان ۵۸ نفر و معارف نهج البلاغه ۳۲ نفر و معارف قران کریم و تفسیر عمومی ۵۴ نفر و معارف صحیفه سجادیه ۱۰ نفر و ترجمه سوره های یاسین و الرحمن ۹۵ نفر شرکت کردند.

 

وی عنوان کرد: تیرماه مرحله شهرستانی رشته های آوایی که به صورت منطقه ای برگزار می شود و رشته های معارفی به طور همزمان ۲۹ تیرماه در سراسر کشور خواهد بود و سال گذشته این مسابقات در ۶ منطقه استان برگزار شده بود.

 

محمدنژاد در پایان گفت: مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم طی دهه سوم مردادماه برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1267808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha